Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det med gynekologisk undersøkelse av en 5 årig gammel jente som har urinveisinfeksjon?

Dette var altså noe som skjedde for 30 år siden hos en allmennpraktiserende lege. Har rutinene forandret seg siden den gang tror du? Har det tidligere vært sett på som vanlig praksis å sjekke underlivet på barn som har fått diagnosen urinveisinfeksjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34233-gyn-unders%C3%B8kelse-hos-allmennlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moens svar var jo beroligende.

For jeg kan skrive under på at sånt skjedde for noenogtredve år siden... Selv måtte jeg stadig kle av meg og sprike med beina for å undersøkes ogr ta kateter-prøver da jeg var 5-6 år...

Ja, jeg hadde faktisk vondt lenge etter denne undersøkelsen, og var heller ikke jomfru

For jeg kan skrive under på at sånt skjedde for noenogtredve år siden... Selv måtte jeg stadig kle av meg og sprike med beina for å undersøkes ogr ta kateter-prøver da jeg var 5-6 år...

Her skjer det noe rart, for hele innlegget kom ikke med....

Ja, jeg hadde faktisk vondt lenge etter denne undersøkelsen, og var heller ikke jomfru

Jeg gir opp, hele innlegget kommer ikke med. Vet ikke hvorfor. Og jeg var jomfru den gangen, selv om det ikke ser sånn ut på det forkortete innlegget.

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Det var oppklarende og beroligende også for meg som del av legestanden. Det er ikke en 'gynekologisk undersøkelse' du har hatt etter din beskrivelse. Legen har villet sikre seg en steril urinprøve og har gjort det meget grundig for ikke å få forurensning i urinprøven. Slikt kan også gjøres i dag, og det har altså intet med gynekologisk undersøkelse å gjøre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...