Gå til innhold

Nattesvette og mindre menstruasjon.

Anbefalte innlegg

Gjest minnyme

Hei Jeg er kvinne på 27 år. Sluttet på p-piller august -09. Menstruasjonen har mer eller mindre normalisert seg etter dette, kan nesten si på datoen når den kommer og blødningen varer som regel i 7 dager. De siste to gangene jeg har fått mens har jeg imidlertid hatt svært lite blødninger. kun de første to dagene, og egentlig bare på morgenen. Samtidig føler jeg meg svært varm om morgenen når jeg våkner, og med merkbar svettelukt. Jeg har i perioder svettet noe mer/følt meg varmere i forbindelse med mens, men aldri om morgenen som nå og såpass hyppig. ( også når jeg ikke har mens/tiden før) Er godt mulig jeg overreagerer, og vil ikke dra til legen for noe såpass diffust, men kjenner samtidig at jeg er litt bekymret. Har aldri hatt så lite mens som nå. Jeg tok stoffskifte prøver i november -09 og disse var ok.. Er normalvektig så kan ikke forstå at jeg ligger i fare for å få diabetes heller.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342336-nattesvette-og-mindre-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har reglemessige menstruasjoner er det ikke noe som tyder på hormonmangel, men er du usikker kan du få tatt en prøve av østradiol og FSH (helst på dag 3 i syklus). Måling av progesteron en uke før ventet menstruasjon vil fortelle om eggløsningen er normal. Du har fått sjekket stoffskiftet, forhøyet stoffskifte kan gi svette. Det er mye annet som kan gi svette, så diskuter det med fastlegen. Diabetes er det neppe grunn til å tenke på.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...