Gjest Bekymret mann 20 år Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei. Var ute og trente i kulda og fikk takykardi. Det varte i 4-5 minutter før det gikk over. Har tatt ekg, men den var helt fin. Jeg har astma, og har hørt at astmamedisin kan utølse dette. Har hatt det flere ganger. Det skjer når det er kaldt ute og jeg trener. Det kjennes ut som jeg får en luftboble i brystet, og hjertet slår fort (over 200 i puls selv etter å ha ligget iro en stund, ikke ujevn og ikke vondt. blir ikke svimmel eller, men det er bare ubehagelig). Er dette farlig? Bør det sjekkes nærmere? Jeg har trent en hel vår og sommer uten å ha kjent noe til det, mens på vinteren kan det skje noen ganger. Trener også inne, men har aldri kjent noe til det da. Skjer det oftere når det er kaldt? Er vel fra -5 grader og nedover dette skjer. Tar litt oftere astmamedisin om vinteren også, men som sagt så kjenner jeg det kun når jeg er ute og trener mens det er kaldt. På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342382-bekymret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.