Gå til innhold

Redde tanker omkring nytt svangerskap

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en kvinne på 30 år som fikk mitt første barn for 8 mnd. siden. Jeg har lyst på ett barn til og gjerne innen et par år. Da jeg har fødselsangst fikk jeg innvilget keisersnitt. Etter at jeg fikk innvilgelsen skriftlig hadde jeg et flott svangerskap både fysisk og psykisk. Det som bekymrer meg og det jeg ønsker svar på er følgende. 1. Jeg har blodtype 0 Rh - , jeg dannet ingen antistoffer i løpet av første svangerskap. Babyen hadde rh + og jeg fikk derfor en sprøyte etter fødselen. Hvor stor sansynlighet er det for at jeg vil danne antistoffer i et nytt svangerskap? Er sjansene mindre siden jeg ikke dannet noe ved første svangerskap? 2. Etter fødselen ble det påvist celleforandringer på livmorhalsen min, cin III, jeg ble da konisert. Dette var i september 2009. Jeg har vært på kontroll og har ikke fått beskjed om at det er avdekket nye celleforandringer. Gynekologen som utførte koniseringen forklarte at biten som ble fjærnet ikke var helt på tuppen av livmorhalsen, men noe på siden. Han sa at dette ikke ville ha noe å si for et nytt svangerskap. Jeg er alikevel litt urolig for dette. Ansees et nytt svangerskap i utgangspunktet som et risikosvangerskap? 3. Ved et nytt svangerskap ønsker jeg igjen å forløses ved keisersnitt. Må jeg igjennom samme rutinesamtaler som ved første svangerskap? Dette er i utgangspunktet ikke noe problem for meg, for annet enn keisersnitt er for meg utenkelig. Jeg lurer på hva som er standard prossedyre. Jeg vet ikke om jeg trenger å bekymre meg for et nytt svangerskap, men vil gjerne høre en vurdering fra en som er spesialist innen faget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342396-redde-tanker-omkring-nytt-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...