Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min sønn på 31 år hadde for et par uker siden puls på over 200 i over 2 timer mens han var på skolen. Morgenen etter hadde han en hvilepuls da han våknet på 150. Det samme opplevde han i sommer. Legen mente den gang at det var psykisk.

Han trener litt vekter, men ikke kondisjon. Røyker og drikker litt.

Bør vi slå oss til ro med at dette er psykisk - eller bør han få hjertet undersøkt? Noen kjente idrettsutøvere har fått installert pacemaker pga unormal høy puls, og min sønn er engstelig for at det kan være noe tilssvarende galt med hans hjerte.

Hva synes Doktor Online?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342417-umormalt-h%C3%B8y-puls/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
Gjest Nerda

Hei Høstløv - takk for korreksjonen. Skal lese meg opp på dette!

Dette er høyt, og høres ubehagelig ut. Hvis sønnen din hadde snakket med min allmennlege er jeg ganske sikker på at han for sikkerhets skyld ble henvist til en kardiolog (hjertespes). Det er jo ting som spiller inn her da - er det ubehag, er pulsen regelmessig eller uregelmessig? Røyk er jo ikke bra, men det vet dere jo ;). Jeg liker ikke at allmennleger avskriver sånt som psykisk uten videre.

Mener ikke skremme dere - dette kan godt være noe uskyldig, kanskje kan det behandles enkelt.

Du kan jo google takykardi eller tachycardia også. Det er det medisinske ordet for høy hjerterytme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...