libola Skrevet 30. august 2001 Del Skrevet 30. august 2001 Jeg var hos legen for en uke siden. Hun mente da at dersom fødselen min ikke hadde startet i løpet av denne uka så burde jeg legges inn for å starte fødsel. Da jeg var på ul kontroll i dag mente en annen lege at jeg ikke kunne bli satt i gang pga hodet låg høyt og livmora ikke var moden. Hvorfor kan to leger mene så forskjellig. Har to uker igjenn til termin nå, og er rett og slett utslitt Hva kan jeg gjøre nå? Har hatt masse smerter nede i magen,og det gjør vondt nede i magen når barnet rører på seg, Jeg orker bare ikke mer nå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34242-sette-i-gang-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 30. august 2001 Del Skrevet 30. august 2001 Varför din doktor mednade att du skulle sättas igång vet jaf inte. Var det för att du var sliten? Det är nämligen inte så vanligt och enkelt att sätta i gång en förlossning inna termin. Som den förlossningsdoktorn sa, så var din livmoderhals inte mogen och det kan då vara bäst att avvakt och se om inte förlossningen kan sätta igång av sig själv istället. Det är alltid förlossningsdoktor som gjör denna bedömming och inte den doktorn som du går hos annars. Jag förstår att du kjänner dig trött och sliten men tyvärr så är detta inte ovanligt i slutet av graviditeten. Du får försöka att ta det mest möjligt med ro. Vila och försök att få avlastning med sådant som gjör dig trött. Om du har ont av starka kynnere, så kan du pröva att duscha eller bada en stund, då detta kan lindra och gjöra att de avtar. Jag tycker alltså att du skall lyssna på deras råd och avvakt med en evt igångsättning. En i gångsättning är inte alltid så lätt att gjenomföra med en omogen livmoderhals och det är alltid lättast om du kommer igång av dig självt. Försök att stå ut några veckor till och lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34242-sette-i-gang-f%C3%B8dsel/#findComment-132396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.