Gjest Cycle Skrevet 30. august 2001 Skrevet 30. august 2001 Jeg er en jente på 25 år som i flere år nå har vært plaget med uregelmessig, kraftig og smertefull menstruasjon. (Jeg fikk påvist hypothyreose for ca tre år siden, det ble ikke oppdaget i forbindelse med mensforstyrrelsene) Jeg fikk et barn for 7 år siden, før denne tid var mensen regelmessig, stort sett smertefri, men med ganske kraftige blødninger. Mensen varierer mellom å være 1-4 uker forsinket (av og til mer), og varer i ca en uke, iblant med en dags opphold. De første dagene har jeg svært kraftige blødninger (et "nattbind" varer 2-3 timer på dagtid) Både blødningene og smertene ser ut til å tilta med tiden. Kan p-piller hjelpe meg med dette problemet? Jeg har aldri brukt p-piller før, og har heller ikke behov for det i prevensjonsøyemed. Vil de kunne føre til vektøkning? Er det eventuelt annet som kan hjelpe med? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. august 2001 Skrevet 30. august 2001 Hypothyreose kan være årsak til uregelmessige, lange blødninger. Det vil sannsynligvis rette seg om du kommer i normal status. P-pille vil regulere blødning, men hvis du ikke har behov for prevensjon, vil jeg anbefale Provera eller Perlutex. Du må ha resept hos din lege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.