Gå til innhold

vrien farsskapssak

Anbefalte innlegg

Gjest monalill

Min venn er nå innblandet i en vrien farsskapssak. Han har hatt samleie med en gift kvinne som er blitt gravid på dette tidspunktet. UL viser hun er ni uker på vei, like lenge som det er siden deres sidesprang. Min venn har i sitt eget ekteskap slitt for å få barn, men de er barnløse. Hans kone har tidligere vært gravid så han visste problemet lå hos han. Når denne farsskapssaken så dukket opp bestilte han time hos Volvat i Oslo for å teste sin sædkvalitet. Beskjeden han fikk var at han hadde få sædceller og at kvaliteten var svært dårlig på de som var der. De så det ikke nødvendig med noen videre analyse. De trodde ikke engang han ville kunne lykkes med prøverør. Men han fikk altså ikke noe fullstendig analyse av sæden. Jeg ba han ringe inn for å få vite noe mer eksakt når han fortalte meg om denne saken. Det de da ville si ut i fra hva de husket fra hans besøk, var at mulighetene hans i allefall lå under 10%. Kvinnen han har hatt et forhold til vil ha abort om det viser seg at han er faren, det ønsker han også. Men samtidig er hun vel redd for at barnet ikke er hans, selv om UL viser at det ble unnfanget denne uken. Min venn er selvsagt nervøs og vet ikke hvordan han skal angripe saken videre. Bør han få en fullstendig analyse for å bli helt sikker? Skjønt, helt sikre kan de vel aldri bli når han ikke er erklært steril. Finnes det noen mulighet til å fastslå farsskapet tidlig i graviditeten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34244-vrien-farsskapssak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Med sædceller til sted er det mulig å oppnå graviditet. Det jeg vet finnes det ikke analyse som klart og sikkert kan si om en sædprøve kan føre til befruktning. Det er ikke mulig innen for norsk lovgivning å hente ut materiale fra foster som kan avsløre farskapet, og det vil sannsynligvis kun kunne gjøres så sent at man ikke får innvilget abort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34244-vrien-farsskapssak/#findComment-132480
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...