Gå til innhold

uhell / dumt

Gjest bekymret førstereisemann

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret førstereisemann

Jeg har tvangstanker så jeg har en hangup på hiv, jeg var på en strip klub i Sverige nå, men selv om det ikke var kjønn/hud kontakt så brukte vi ett rom jeg i det ene hun neste rom med glass mellom, men jeg sjekket ikke om dørhåndtaket var rent, eller at jeg ikke husket å bruke noe annet til å åpne lukke dør fordi jeg onanerte mens jeg så henne, tenker mye om det kan ha vært noe på dørhåndtak som kunne kommet på penis. Mener å huske at jeg ikke var mye borti selve penishodet evt lite eller ikkenoe men dette rir meg selv im jeg ikke har sett noe, lurte på sjansen for noe slikt. Jeg krisemaximerer kanskje men dette var min 1 gang også på ett slkt sted.. Holder det å ta en test 3 mnd fra denne dato? Hvilken 2 tester kan tas for å være sikker på å ikke ha antistoffer samt ta høyde for dem som dem personer som evt ikke lager antistoffer...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342458-uhell-dumt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Jeg tror du kan ta det med ro. HIV smitter ikke så lett. Indirekte kontakt via dørhåndtak, osv er neppe tilstrekkelig til overføring av smitte.

Men jeg forstår at du går rundt og tenker på det en masse. Og da er det kanskje ikke nok med mine bneroligende ord. Derfor anbefaler jeg at du tar en test, ca 3 mndr etter dette hendte. Det er en enkel blodprøve som undersøkes i et mikrobiologisk laboratorium. Du behøver ikke å tenke på valg av tester. De fleste norske laboratorier bruker varianter av samme testsytem og de er like pålitelige alle sammen. Dette med at enkelte personer ikke lager antistoffer kan du bare glemme. Det er så sjelden at det er ikke mikroskopisk en gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342458-uhell-dumt/#findComment-2896797
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...