Gjest Gamla Skrevet 30. august 2001 Del Skrevet 30. august 2001 Har tidl. fått PCO-diagnose, men v siste u.lyd for noen år siden var det lite cyster. Har likevel fortsatt med Glucophage pga angst for øket vekt/hårvekst - men stopper nå da lageret er oppbrukt! Har de siste 1 1/2-2(?)årene hatt "regelmessig" mens, med sykluser på ca 5 uker. De siste par-tre månedene har jeg imidlertid blødd en uke, en dags opphold, blødd to uker, en-to ukers opphold osv.(sånn omtrentlig). Blødningene har, dessverre, stort sett vært fulgt av migrene. Jeg har også hatt løs mage, dvs. at jeg har løs avføring (minst) etter hvert måltid. (Har tidligere helst hatt treg mage) Dessuten er jeg rimelig sikker på forverring av leddgikten (sero-negativ) i samme periode, med intens verking i hoftene. Jeg er SVÆRT trett hele tiden, med voldsom trang til søtsaker. I dag har jeg begynt å blø igjen - en snau uke etter siste blødning sluttet, men uten migrene denne gang. Er snart 35, fikk 3. og siste barn for snart 5 år siden, hadde en prov. abort for 2 1/2 år siden, bruker ikke prevensjon da mannen min er sterilisert. Av medisiner bruker jeg daglig - i tillegg til Glucophage - Neoclarityn, Sanomigran, Fluoxetine, Sulfasalazine, Bricanyl og Pulmicort inhaleringspulver. Bruker Zomig ved migrene, og dessuten relativt store mengder Nurofen Plus (Ibuprofen med kodein) og Paracetamol pga rygg- og leddsmerter. Det jeg egentlig lurer på er: Kan dette være "begynnelsen på slutten" (ie. overgangsalderen) allerede? Jeg har hatt noe hetetokter siste året. Hva kan det ellers være? Bør jeg søke lege, eller kan jeg ta det med ro og se det hele an? Hvor lenge er det fornuftig å vente med å søke lege ved slike endringer? Så lenge blødningene ikke gjør vondt andre steder enn i hodet (!), er det da nødvendig å bekymre seg i det hele tatt? Jeg er svært takknemlig for svar, og beklager at dette ble langt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34247-n%C3%A5r-s%C3%B8ke-lege-v-mensendringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. august 2001 Del Skrevet 30. august 2001 Jeg synes du skal få en sjekk av dine hormoner og av livmorslimhinnen og evt få behandling (gestagener) for å regulere syklus. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34247-n%C3%A5r-s%C3%B8ke-lege-v-mensendringer/#findComment-132485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.