Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har tidl. fått PCO-diagnose, men v siste u.lyd for noen år siden var det lite cyster. Har likevel fortsatt med Glucophage pga angst for øket vekt/hårvekst - men stopper nå da lageret er oppbrukt! Har de siste 1 1/2-2(?)årene hatt "regelmessig" mens, med sykluser på ca 5 uker.

De siste par-tre månedene har jeg imidlertid blødd en uke, en dags opphold, blødd to uker, en-to ukers opphold osv.(sånn omtrentlig). Blødningene har, dessverre, stort sett vært fulgt av migrene. Jeg har også hatt løs mage, dvs. at jeg har løs avføring (minst) etter hvert måltid. (Har tidligere helst hatt treg mage) Dessuten er jeg rimelig sikker på forverring av leddgikten (sero-negativ) i samme periode, med intens verking i hoftene. Jeg er SVÆRT trett hele tiden, med voldsom trang til søtsaker. I dag har jeg begynt å blø igjen - en snau uke etter siste blødning sluttet, men uten migrene denne gang.

Er snart 35, fikk 3. og siste barn for snart 5 år siden, hadde en prov. abort for 2 1/2 år siden, bruker ikke prevensjon da mannen min er sterilisert.

Av medisiner bruker jeg daglig - i tillegg til Glucophage - Neoclarityn, Sanomigran, Fluoxetine, Sulfasalazine, Bricanyl og Pulmicort inhaleringspulver. Bruker Zomig ved migrene, og dessuten relativt store mengder Nurofen Plus (Ibuprofen med kodein) og Paracetamol pga rygg- og leddsmerter.

Det jeg egentlig lurer på er: Kan dette være "begynnelsen på slutten" (ie. overgangsalderen) allerede? Jeg har hatt noe hetetokter siste året. Hva kan det ellers være? Bør jeg søke lege, eller kan jeg ta det med ro og se det hele an? Hvor lenge er det fornuftig å vente med å søke lege ved slike endringer? Så lenge blødningene ikke gjør vondt andre steder enn i hodet (!), er det da nødvendig å bekymre seg i det hele tatt?

Jeg er svært takknemlig for svar, og beklager at dette ble langt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34247-n%C3%A5r-s%C3%B8ke-lege-v-mensendringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...