Gå til innhold

Kort lutealfase, normale progesteronverdier!

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert prøver

Hei! Jeg er 24 år og har vært til utredning for ufrivillig barnløshet. Jeg ble satt rett på pergotimekur, og fikk eggløsning av det. Jeg mener selv at jeg hadde eggløsning av meg selv også,før denne behandlingen, da jeg hadde alle tegn på det. Åpen livmortapp, eggløsningssekret, positive eggløsningstester og smerter rundt eggstokkene. Og så til det jeg mener er problemet: Jeg har for kort lutealfase,men gynekologen mente at det er bare tull. Jeg får mensen 4- til 6 dager etter eggløsning, og det fikk jeg også etter pergotimekuren. Jeg tok blodprøver på dag 3,som var normale og på dag 23 for å påvise eggløsning, og fikk da beskjed om at progesteronverdien var Ok(fikk ikke noe tall). Men samme dag som jeg tok denne prøven, kom altså mensen. Jeg hadde eggløsning på dag 17, så det vil si en lutealfase på 5 dager. Hvordan kan da progesteronverdiene være ok når mensen kom en time senere? Jeg trodde progesteronverdien sank før mensen. Jeg har prøvd å ringe sykehuset for å få snakke med gynekologen, men det får jeg ikke. Jeg møter bare sekretæren i telefonen, og hun sier bare lykke til videre. Blir litt frustrert! Hvilke beahndlingsformer er aktuelle for meg hvis jeg har rett i min antakelse om for kort lutealfase? Og hvordan få gehør hos sykehuset? Mvh frustert prøver

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...