Gå til innhold

Hud irritasjon etter svette

Anbefalte innlegg

Vedrørende voldsom kløe/irritasjon rundt ankelleddet etter skitur. Hei. Jeg er en person som har problemer ved mye svette. Tror jeg er allergisk, da jeg får moderat kløe ved lengre treningsøkter. Kontrollerer dette ved å skifte til tørt tøy ved behov. Imidlertid sliter jeg med dette ved lange skiturer (3-4 timer). Da får jeg en enorm kløe/svie rundt ankel leddet og på baksiden ned mot akilleshælen. Jeg har forsøkt det meste, alle typer antikløe kremer(før-etter) såper uten parfyme, allergitabletter (alle typer for anti kløe), men ingen ting hjelper. Smerten oppstår gjerne etter at jeg har gått til sengs (blir varmt under dyna) og da stopper det ikke før jeg får iset ned anklene. Er det noe jeg ikke har prøvd? På forhånd takk. Med hilsen Jan E. Braaten

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342654-hud-irritasjon-etter-svette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Tror du har en form for ømfindtlighet i huden som gir elveblest, type fysikalsk evt "dermografisme" . Dette innebærer intens kløe som utløses av temperatursvingning og eller ast man klør på / irriterer huden. Det eneste du kan gjøre er å ta allergitabletter , unngå å klø på huden og evt oså benytte f eks et gr 2 kortisonpreparat lokalt som Apolar + fuktighetskrem. Mvh Hudlegen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...