Gjest (Anonymous) Skrevet 30. august 2001 Del Skrevet 30. august 2001 Da jeg fødte sist oppsto det komplikasjoner med morkaka etter selve fødselen. Jeg fikk store smerter etter en normal og vellykka fødsel, og lege ble tilkalt. Jordmor pressa på mage, og lege fikk ut mer av morkaka, som tydeligvis ikke hadde kommet hel ut. (jordmor dro i navlestrengen for å få ut etterbyrden) Smertene forsvant, men blodtapet fortsatte flere dager. Kort fortalt endte det med full narkose, utskraping, 4 blodoverføringer etc etc. I journalen etter inngrepet skriver legen at det ble funnet store biter av morkaka igjen. Disse komplikasjonene ødela mye av minnet om en ellers fin fødselsopplevelse uten store smerter eller plager. Så mitt spørsmål, når jeg nå er gravid igjen: Er det noen grunn/noe ved meg som skulle tilsi at det samme kommer til å skje igjen?? er det slika t kroppen min holder ekstra fast på morkaka, eller er det tilfeldig uflaks? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34274-redd-for-nye-komplikasjoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 31. august 2001 Del Skrevet 31. august 2001 Jag förstår din oror för att detta skall hända dig också vid nästa förlossning. Orsaken till att inte hela moderkakan lossnar kan vara många. Jag tror inte att du har en speciellt stor chans att detta skall hända nästa gång, men den är antagligen något större än för dem som inte tidigare har upplevt detta. Det är viktigt att det står i dina pappper om dina tidigare upplevelser, så att de kan förebygga att detta inte händer igen. Jag tror att du har goda förutsättningar för att din nästa förlossnings skall bli en mera positiv upplevelse. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34274-redd-for-nye-komplikasjoner/#findComment-132618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.