Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For snart et år siden hadde jeg en vellykket fødsel, som jeg syntes gikk fint. Jeg gleder meg til neste fødsel, men det er en ting jeg gjerne vil slippe da, og det er å bli satt kateter på. Jeg har hatt mange urinveisinfeksjoner, og om det er det som gjør at dette er svært smertefullt vet jeg ikke. Å oppleve den smerten midt under fødselen uten å være forberedt på det gjorde at alt inni meg "slo seg helt vrangt". Jeg gikk på do flere ganger under fødselen. Spørsmålet mitt er: Er det nødvendig å sette kateter under fødsel? Hvis ikke, hva kan jeg gjøre for å unngå det neste gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34279-kateter-under-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är inte nödvändigt att sätta katetern under förlossningen om du kan kissa av dig självt. Efter en epiduralbedövning, kan det vara svårt att kontrolera blåsfunktionen. Är det då svårt att kissa, måste man hjälpa till att katerisera eftersom blåsan annars kan bli uttöjd med risk för följdskador. Ta upp dina funderingar om detta vid din nästa förlossning, så att din jordmor är medveten om detta. Garantier för att ej katerisers går alltså inte , om blåsfunktionen är nedsatt. Om du ej tar epiduralbedövning, så skall kateret ej behövas. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...