Gå til innhold

Kaldheving av pizzadeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er ikke for lenge. Bruk vanlig mengde med gjær og langhev i kjøleskapet. Den kan gjerne så over et døgn. Deigen blir kjempesmidig og god å jobbe med.

Ah - da skal jeg straks sette pizzadeigen så er det bare å smekke sammen selve pizzaen i morra etter jobb. :o)

Gjest trist jente

Nei, det er ikke for lenge. Bruk vanlig mengde med gjær og langhev i kjøleskapet. Den kan gjerne så over et døgn. Deigen blir kjempesmidig og god å jobbe med.

Dersom jeg skal kaldheve en deig (regner med at dette kan gjelde rundstykker eller boller også) - skal jeg da bruke kaldt vann til tørrgjæren eller 37 grader som vanlig?

Annonse

Gjest Fryttitatie

Dersom jeg skal kaldheve en deig (regner med at dette kan gjelde rundstykker eller boller også) - skal jeg da bruke kaldt vann til tørrgjæren eller 37 grader som vanlig?

Tørrgjær tåler 40 grader. Bruk det når du skal heve i kjøleskapet slik at du får startet gjæringen fort.

Gjest bakermester harepus

Funker bra. Jeg får alltid sånn hard "skorpe" øverst. Resten av deigen blir kjempebra, men godt tips å lage litt større deig enn du skal bruke.

For å unngå skorpe strør du litt mel over deigen når du setter den til heving. :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...