Gjest Arne Jenny Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei! Jeg er en aktiv gutt i 30åra. For noen år siden fikk jeg munnsex av en jente og hun av meg. 4 uker senere merket jeg en brennende følelse i pung, jeg klarte ikke vere i ro, dette varte en dag eller to. Testet meg for klamydia to ganger, en "vanlig" test med urinprøve og en urinprøve sendt til dyrkning. Begge har vert negativ. Urinstix flere ganger, negativ. Føler at pung var mere rød men fastlege sa den og testiklene var normale. Flere blodprøver som har vert normale. Fastlegen sendte meg til slutt til urolog der jeg fikk konstantert ikke-bakteriell betennelse i prostata, prostatitt. Plagene mine er i dag; ubehag i nedre del av mage, vekselvis høyre/venstre side. Plagene forverrer seg under stress, tror jeg. Noen ganger (1 gang i mnd. kanskje) kommer det noen røde/hvite prikker på penishodet som går over etter en dag. Ikke betydelig svie ved vannlating. Hyppig vannlating varier. Svak stråle som også kom frem hos urolog. Lite blank utflod eller ingenting. Må ofte på do for å bæsje, trykk i magen, avføring nesten alltid løs.(har tatt avføringsprøver som er ok). Har oppsøkt fastlegen min flere ganger etter mitt besøk hos urolog, har fått Ciproxin 500mg, en kur som varte i 14dg. Følte meg bra så lenge kuren varte. Alle plager er komt tilbake, fordi dette er en betennelse eller fordi jeg har regelmessig sex med min samboer som jeg har smittet med ett eller annet som ingen doktor ennå har klart å finne ut av?? Både urolog og fastlege har ment dette er noe som vil gå over (hallo?jeg kan ikke gå sånn resten av livet!) og at medisinering er vanskelig. Har det siste tre ukene fått ubehag i hals, tørr tunge/svelg, knottene (røde på farge)lengst bak på tungen er godt synlige i en v-form og tungen har skiftet farge lengst bak til hvit/lyst belegg. Vanskligere å svelge, mye harking. Mere tørst enn tidligere. Plagene verst på dag/kveld. Føler dette startet noen dager etter jeg hadde munnsex med min samboer. Følte en varme i munn når dette begynte. Har jeg fått sopp i munn? Har jeg herpes? Eller kan herpes påvises i samme test som klamydia? Er det en sammenheng her? Føler snart jeg kan spørre om klippekort hos fastlegen min! Bekymret! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342816-betennelse-eller-noe-mere-enn-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hei, Beklager at jeg er så sen, var på reisefot uten tukgang til PC. Jeg er i tvil om dine plager har noe sammenheng med hverandre og i enda høyere grad om de har felles opprinnelse. Spesielt symptomene fra hals, tunge, etc har neppe med dine underrlivsproblemer å gjøre. Du har tydeligvis ikke pådratt deg noien av de vanlig sexuelt overførte infeksjoner (klamydia eller andre vanlige bakterier). Jeg synes at urologens diagnostikk høres mest sannsynlig. Du nevner ikke, men jeg regner med at han har anbefalt en slags behandling (?). Ciproxin, som du har fått av din fastlege virker på bakterier. Kan det hende at denne behandlingen var effektiv, men at du er blitt reinfisert av di partner?Har hun vært undersøkt/testet? Nei, herpes påvises ikke med klamydiatesten, men det du beskriver ligner ikke på herpessymptomer. Sopp? Tja. Det er ikke uvanlig å få soppinfeksjon i kjølvannet av antibiotikabehandling, men symptomene slik du beskriver tyder ikke direkte på det. Jeg ville anbefale at du ber en skikkelig undersøkelse av dine øvre regioner: munn/hals, etc og får tat prøver både på bakterier og sopp. Få partneren din til å ta en undersøkelse på de samme, evt. også underlivet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342816-betennelse-eller-noe-mere-enn-det/#findComment-2905308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.