Gå til innhold

finner ikke balansen i forholdet....

Anbefalte innlegg

føler at dere snakker om alle andre enn oss nå... og det er klart at dere gjør det. Dere kjenner jo ikke oss.

Jeg hadde nok gjort det samme igjen og igjen for denne mannen, han er god og har virkelig lært seg, den harde veien. Jeg har vært sammen med han i 2 år og har ingenting å utsette på den måten han håndterer sin økonomi på nå. Jeg kausjonerte han like mye for vår skyld, som for hans.

At jeg kausjonerer han er ikke noe problem for meg. Men det ser jeg hadde vært et stort problem for dere. At han er blakk og velger løsninger som fortsetter å gjøre han blakk, sammen med måten han snakker og ikke innkluderer meg i sine planer på, det er problemet. Men jeg kjenner hans økonomiske situasjon godt og den eneste løsningen er at han sier opp leil i den andre byen og dermed ikke kan ha det samværet han ønsker med sine barn.

Han har lest alle svarene deres nå. Han sier at han forstår at dere skriver det det skriver. Det gjør jeg og. Min venninne gjennom 20 år sa,, etter at hun leste dette, at hun hadde tenkt det samme, dersom hun ikke hadde kjent oss så godt.

Min kjære sa så, at han føler at han ikke har noe valg i forhold til barna sine og samværet, han klarer ikke å finne noe alternativer. Men vi har blitt enige nå om at vi skal sette oss ned å finne frem til vår plan sammen. Så kanskje hjalp det likevel dette her. Lykke til dere også!

Jeg ser at dere har lest svarene du har fått sammen. Hva med å ta en tur til banken - sammen? En kunderådgiver kan kanskje skissere ulike scenarier dere kan bruke som utgangspunkt for å finne en løsning? Der oppsigelse av leilighet er en av av dem?

Fortsetter under...

Gjest Silver Fairy

kontrakten er satt opp med forsikringsselskapet, hvor mitt navn står. Ja, dato var satt og ringer kjøpt...han har fridd to ganger.han sier at han ikke har råd til å gifte seg nå, fordi han må beholde leil i den byen han har ungene og på den måten får han et eller annet kjøretilegg fra jobben.

''han sier at han ikke har råd til å gifte seg nå, fordi han må beholde leil i den byen han har ungene og på den måten får han et eller annet kjøretilegg fra jobben.''

Det koster ikke mye å stikke innom byfogden, så hvis han virkelig vil gifte seg med deg hadde det vært gjort for lengst. Jeg forstår ikke hvorfor det er mer lønnsomt å få et lite kjøretillegg fra jobben enn å selge leiligheten å få mindre utgifter der. Jeg får litt følelsen av at du unnskylder ham. I denne saken er det i grunnen du som har makta iom at han hadde slitt enda mer økonomisk om ikke du hadde kausjonert. I tillegg bodde og spiste han gratis hos deg en periode. Du har i tillegg ordnet bil til fyren. Her syns jeg det er mye som ikke stemmer...

føler at dere snakker om alle andre enn oss nå... og det er klart at dere gjør det. Dere kjenner jo ikke oss.

Jeg hadde nok gjort det samme igjen og igjen for denne mannen, han er god og har virkelig lært seg, den harde veien. Jeg har vært sammen med han i 2 år og har ingenting å utsette på den måten han håndterer sin økonomi på nå. Jeg kausjonerte han like mye for vår skyld, som for hans.

At jeg kausjonerer han er ikke noe problem for meg. Men det ser jeg hadde vært et stort problem for dere. At han er blakk og velger løsninger som fortsetter å gjøre han blakk, sammen med måten han snakker og ikke innkluderer meg i sine planer på, det er problemet. Men jeg kjenner hans økonomiske situasjon godt og den eneste løsningen er at han sier opp leil i den andre byen og dermed ikke kan ha det samværet han ønsker med sine barn.

Han har lest alle svarene deres nå. Han sier at han forstår at dere skriver det det skriver. Det gjør jeg og. Min venninne gjennom 20 år sa,, etter at hun leste dette, at hun hadde tenkt det samme, dersom hun ikke hadde kjent oss så godt.

Min kjære sa så, at han føler at han ikke har noe valg i forhold til barna sine og samværet, han klarer ikke å finne noe alternativer. Men vi har blitt enige nå om at vi skal sette oss ned å finne frem til vår plan sammen. Så kanskje hjalp det likevel dette her. Lykke til dere også!

''At jeg kausjonerer han er ikke noe problem for meg. Men det ser jeg hadde vært et stort problem for dere.''

Kausjon er ikke noe problem så lenge man overholder sine forpliktelser. Men det er massevis av tragiske eksempler på at det kan _bli_ et problem den dagen låntaker svikter.

Det er nok lettere for utenforstående å tenke på den risikoen enn for en som står oppi situasjonen med kjæreste eller familie som trenger hjelp. Det er likevel et faktum at f.eks. gamle foreldre har mistet boligen sin fordi de har kausjonert for sine barn. Så det er ikke av ondskap folk gjør deg oppmerksom på at den situasjonen er litt risikabel, når du selv antyder at forholdet knaker i sammenføyningene.

Gjest en som er litt mindre lei seg

''At jeg kausjonerer han er ikke noe problem for meg. Men det ser jeg hadde vært et stort problem for dere.''

Kausjon er ikke noe problem så lenge man overholder sine forpliktelser. Men det er massevis av tragiske eksempler på at det kan _bli_ et problem den dagen låntaker svikter.

Det er nok lettere for utenforstående å tenke på den risikoen enn for en som står oppi situasjonen med kjæreste eller familie som trenger hjelp. Det er likevel et faktum at f.eks. gamle foreldre har mistet boligen sin fordi de har kausjonert for sine barn. Så det er ikke av ondskap folk gjør deg oppmerksom på at den situasjonen er litt risikabel, når du selv antyder at forholdet knaker i sammenføyningene.

skjønner at folk reagerer med varsko. fint med din nyanse likevel.Har likevel undret meg over hvorfor ingen har nevnt at de synes det er fint med en mann som prioriterer sine barn...?

men dette forholdet knaker ikke i sammeføyningene, jeg har aldri vært så sikker i mitt liv at forholdet er godt, viktig og riktig for meg. Men ja, vi har noen utfordringer, har ikke alle det?

jeg tror at de som ikke innrømmer det, ikke snakker sant. Jeg jobber med folk i krise, har gjort det i 11 år, vet at folk har kriser og jobber med sine forhold overalt.

ps til Kayia som skrev at vi skulle gå i banken og lage avtalen og finne forslag. Det er i banken vi har ordnet vår avtale og funnet den lønsingen vi foreløpig har kommet frem til

skjønner at folk reagerer med varsko. fint med din nyanse likevel.Har likevel undret meg over hvorfor ingen har nevnt at de synes det er fint med en mann som prioriterer sine barn...?

men dette forholdet knaker ikke i sammeføyningene, jeg har aldri vært så sikker i mitt liv at forholdet er godt, viktig og riktig for meg. Men ja, vi har noen utfordringer, har ikke alle det?

jeg tror at de som ikke innrømmer det, ikke snakker sant. Jeg jobber med folk i krise, har gjort det i 11 år, vet at folk har kriser og jobber med sine forhold overalt.

ps til Kayia som skrev at vi skulle gå i banken og lage avtalen og finne forslag. Det er i banken vi har ordnet vår avtale og funnet den lønsingen vi foreløpig har kommet frem til

''Dette sliter på meg, til tider føler jeg meg så vanvittig brukt og lite verdsatt. Jeg er enormt såret for det med giftemålet og sier at der får han ikke flere sjanser. (...) Jeg er sinna på han. Føler meg lurt.''

Det er ikke så rart om vi som leser det du skrev her (alt ovenfor er direkte sitat), tror at forholdet skranter litt. Men det er et godt tegn at du ikke kjenner deg igjen når vi framstiller det sånn. Jeg er ikke uenig med deg i at alle har sitt, det tror jeg også.

Det er flott at han prioriterer barna sine, poenget var vel at du trodde det kunne gjøres på annen måte rent praktisk.

Håper dere finner ut at det, det høres ut som om dere er i dialog, og da er det gode sjanser :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...