Gå til innhold

Kviser/innevokste hår på rygg og bryst

Anbefalte innlegg

Gjest Big Duck

Hei, Jeg har begynte å få litt kviser/innevokste hår lignende greie på brystet i 18års alderen når håret begynte å vokse for fullt.. Alt ifra små kviser til buller på str. med en 5kroning. Etterhvert har det spredt seg til ryggen, jeg har ikke spesielt mye hår på ryggen men det har jo begynt å gro litt der også.. på ryggen har jeg litt av det samme problemet men det meste er små røde underjordiske kviser som aldri blir noe mer en det, også plasser på ryggen jeg ikke har "hår".... dette er frustrerende for en gutt i sin beste alder.. har aldri hatt problemer med kviser i ansiktet. Håper du har noen tips om hva det er og hva som hjelper. Hjelper solarium, har hørt UV stråler er som magi mot kviser. Skal på strandferie om et par mnd og håper på å gå i bar overkropp med et smil!.. takk for all hjelp!!

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Endel av problemene du har kan skyldes inngrodde hår , men kan også være et reelt kviseproblem. Litt vanskelig å si ut fra beskrivelsen. For et evt kviseproblem kan solarium og sol ute hjelpe, evt også litt lokalbehandling med håndkjøpspreparat som Basiron. Hvis ikke det hjelper nok, kan det være aktuelt med en antibiotikakur over tid. Dersom vedvarende problem med inngrodde hår, må du fremfor alt stoppe å nappe/vokse/ barbere og evt ta en omgang med hårlaser som kan fjerne de hårene som ligger under huden. Hvis kvisene bare vedvarer med eller uten inngrodde hår , må du snakke med hudlege s¨å hazn kan stilling til om du trenger isotretinioin som brukes ved vedvarende , arrdannende kviser, eller i mer moderate tilfeller som varer lenge og der ingenting hjelper. Mvh Hudlegen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...