Gjest farlig? Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei. Jeg er 51 år og hadde siste menstruasjon for snart 3 år siden. De tre siste ukene har jeg vært plaget med blank utflod, samt rødhet, kløe, svie og hovne slimhinner nedentil. Brukt Canesten uten effekt (krem og supp). Var til legeus, GU/ultralyd. Normale funn, ang livmor/eggstokker. En liten cyste på livmorhalsen. Fikk Fluconazol, to kapsler a 150mg, tatt med en uke mellom, uten effekt. Tatt prøve av utfloden, som viser normal flora. Har ikke hatt noe form for blødninger etter siste menstruasjon. Normal celleprøve for 2 år siden. Bruker Valtrex 500mg x 1 daglig (ii mange år pga Herpes 2 smitte). Brukt helsekostmiddelet Yamsrot i ca 2 mnd forut for plagene, for å redusere svettetoktene (hadde god effekt). Har sluttet med Yamsrot av frykt for bivirkninger, og utfloden har avtatt, og svettetoktene er ikke kommet tilbake. Men er plaget med kløe og svie på innsiden av indre kjønnslepper, samt flekkvis hevelse og rødhet. I tillegg er de indre kjønnsleppene hvitaktige, uten at det er belegg på de. Er plaget og bekymret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342982-underlivsplage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Det er altså ikke påvist sopp hos deg. Det ville være nærliggende å tenke at det kan være østrogenmangel selv om beskrivelsen ikke er helt typisk. Likevel vil jeg foreslå at du forsøker i 2-3uker med lokal østrogen. Du kan kjøpe Ovesterin stikkpiller eller krem uten resept. Hvis det ikke hjelper, bør du få henvisning til gynekolog eller til hudlege. Det kan være en hudlidelse som lichen eller en allergisk reaksjon. Men at det er noe ’farlig ’, behøver du ikke å tenke på. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342982-underlivsplage/#findComment-2902795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.