Gjest TONE45 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg har lest om og snakket med gynokolog ang Intrinsa (testosteronplaster for kvinner for å øke seksuell lys). I følge legen jeg snakket med har plasteret god effekt. (Hun er engelsk og har skrevet ut resept på dette produktet til mange kvinner i England). Kjenner du noe til dette? Jeg er 45 år, har ikke kommet i overgangsalder, men fjernet livmorhalsen pga celleforandringer for 20 år siden. Har 3 fullgåtte svangerskap bak meg og har hatt stor økt sexlyst når jeg har vært gravid, antar at det er fordi testosteronnivået i kroppen har økt. Nå er sexlysten min veldig redusert og har stor tror på at dette produktet kan hjelpe meg. Går det an å få målt testosteronnivået i kroppen? Og er det mulig å få tak i dette produktet i Norge? Jeg bruker blodtrykkssenkende medisin (Diovan comp. 80 mg.) Blodtrykket mitt er stabilt på 80/120 når jeg bruker Diovan comp. 80 mg. 1 pr. dag. Utover dette bruker jeg ikke medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/343078-intrinsa-testosteronplaster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Årsaken til økt sexlyst under graviditeten er neppe hormonelt betinget. Jeg vil heller foreslå at du trener bekkenbunnsmusklene. Svært mye av spenst og styrke i denne muskulaturen forsvinner under et svangerskap og en fødsel. Det er påvist at inntil 80 prosent av vekt og styrke blir borte av påkjenningene muskulatren da utesttes for. Det er vanlig at kvinner opplever økt lyst på sex under svangerskapet. Mange forteller til og med at de føler seg mer opphisset enn de noen gang har gjort tidligere. Årsaken til det er at bekkenbunnsmusklene blir stående i spenn, siden hele vekten av barnet hviler på disse musklene. Musklene henger som en hengekøye under de indre organene i bukhulen. Etter som vekten av barnet øker, gjør det også at blodtilførselen til denne muskulaturen og derved til hele kjønnet øker. Blodfylt kjønn gir trangere, mer følsom og våtere skjede. På grunn av stramme bekkenbunnsmuskler er klitoris, skjedeveggene og ormådet rundt nesten konstant erigert under store deler av svangerskapet. Ved å trene opp disse musklene kan du få samme effekten – bare viljestyrt, etter fødselen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/343078-intrinsa-testosteronplaster/#findComment-2904011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alloha Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Årsaken til økt sexlyst under graviditeten er neppe hormonelt betinget. Jeg vil heller foreslå at du trener bekkenbunnsmusklene. Svært mye av spenst og styrke i denne muskulaturen forsvinner under et svangerskap og en fødsel. Det er påvist at inntil 80 prosent av vekt og styrke blir borte av påkjenningene muskulatren da utesttes for. Det er vanlig at kvinner opplever økt lyst på sex under svangerskapet. Mange forteller til og med at de føler seg mer opphisset enn de noen gang har gjort tidligere. Årsaken til det er at bekkenbunnsmusklene blir stående i spenn, siden hele vekten av barnet hviler på disse musklene. Musklene henger som en hengekøye under de indre organene i bukhulen. Etter som vekten av barnet øker, gjør det også at blodtilførselen til denne muskulaturen og derved til hele kjønnet øker. Blodfylt kjønn gir trangere, mer følsom og våtere skjede. På grunn av stramme bekkenbunnsmuskler er klitoris, skjedeveggene og ormådet rundt nesten konstant erigert under store deler av svangerskapet. Ved å trene opp disse musklene kan du få samme effekten – bare viljestyrt, etter fødselen. Du svarte likevel ikke på spørsmålene hennes. Kan man måle hormonet? Og kan man få dette plasteret i Norge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/343078-intrinsa-testosteronplaster/#findComment-2919188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.