Gå til innhold

Bekkenløsning - hjelper fysioterapi?

Anbefalte innlegg

Gjest solstice

Jeg er i mitt andre svangerskap, og merker godt til bekkenløsningen. Jeg hadde problemer i forrige svangerskap også, men da hadde jeg en mindre fysisk krevende hverdag, så det gikk greit. Men denne gangen ser jeg at det kan bli et problem å komme seg til og fra jobb etterhvert. Når jeg først er på jobb går det greit (kontorjobb), så det er jo dumt å bli sykemeldt bare på grunn av reiseveien. Er avhengig av buss og ganske mye gåing i hver ende av bussturen.

Nå lurer jeg på om jeg skal dra til legen og høre om det går an å gjøre noe. Det eneste behandlingstilbudet jeg vet om er fysioterapi, men hvor mye hjelper det egentlig? Hvis fysioterapi egentlig ikke gjør noe forskjell tror jeg ikke jeg orker å bakse meg til legen for å få henvisning (det er et stykke reisevei, går til jordmor for vanlige kontroller) og deretter bakse meg avgårde til behandlinger.

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343093-bekkenl%C3%B8sning-hjelper-fysioterapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest taxi til jobben

Det jeg fikk hjelp til av fysioterapeuten, var å kartlegge for meg selv hvilke bevegelser jeg skulle unngå / gjøre mindre av, og hva jeg kunne fortsette å gjøre selv om det var litt vondt. Snakk med jordmor om hun vet noen på helsestasjonen der du går som har samme kompetanse, kanskje du kan få samme hjelpen der?

Jeg fikk også støtte til å ta taxi til og fra jobb den siste måneden før permisjon, som hos deg var det reiseveien som var vanskelig, ikke selve jobben. Jeg dro på jobb tre dager i uken, tirsdag og torsdag hadde jeg med meg oppgaver hjem jeg kunne gjøre på pc-en hjemme. På den måten beholdt jeg full jobb helt frem til permisjonen.

Gjest solstice

Det jeg fikk hjelp til av fysioterapeuten, var å kartlegge for meg selv hvilke bevegelser jeg skulle unngå / gjøre mindre av, og hva jeg kunne fortsette å gjøre selv om det var litt vondt. Snakk med jordmor om hun vet noen på helsestasjonen der du går som har samme kompetanse, kanskje du kan få samme hjelpen der?

Jeg fikk også støtte til å ta taxi til og fra jobb den siste måneden før permisjon, som hos deg var det reiseveien som var vanskelig, ikke selve jobben. Jeg dro på jobb tre dager i uken, tirsdag og torsdag hadde jeg med meg oppgaver hjem jeg kunne gjøre på pc-en hjemme. På den måten beholdt jeg full jobb helt frem til permisjonen.

Tusen takk for svar. Jeg vet allerede fra sist gang hva jeg skal være forsiktig med og hvordan det er lurt å bevege seg, så da høres det ut som fysioterapeut ikke kan gjøre noe mer i forhold til behandling. Jeg skal snakke med jordmor i neste uke.

Jeg visste ikke at det gikk an å få støtte til taxi. Det skal jeg huske på å be om hvis jeg trenger det etterhvert. Er det legen som søker om det for deg?

Tusen takk for svar. Jeg vet allerede fra sist gang hva jeg skal være forsiktig med og hvordan det er lurt å bevege seg, så da høres det ut som fysioterapeut ikke kan gjøre noe mer i forhold til behandling. Jeg skal snakke med jordmor i neste uke.

Jeg visste ikke at det gikk an å få støtte til taxi. Det skal jeg huske på å be om hvis jeg trenger det etterhvert. Er det legen som søker om det for deg?

Jeg vil bare si til deg - vær forsiktig og følg rådene til fysioterapeuten. Hadde det likedan selv. I andre svangerskap endte det med krykker siste uka, og jeg måtte bæres inn i ambulanse fordi jeg ikke greide gå selv. Under selve fødselen var jeg så utslitt at jeg ikke greide holde babyen, hun ville bare skli ut av hendene. Men jeg var _veldig_ uforsiktig. Tok ikke hensyn til det. Så mitt råd er at du er forsiktig og følger fysioens råd.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...