Gjest Borrelia Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg fikk smerter/verking i venstre hofte og korsrygg etter løping høsten 2007. Fikk også smerter/verking i håndledd etter rulleskitrening høsten 2008. Fikk deretter smerter i knær etter belastning våren 2009. Fikk smerter om morgen i ribbein og nakke 2008/2009. Noe bedre etter utstrekking. Ellers ingen symptomer, ikke feber, ikke tretthet etc. Tar ingen medisiner. Har reist mye i tropiske strøk. Har sjekket for revmatisme, tatt MR. Alle prøver er bra. Har sjekket for Borelia. Testen viste lave verdier av CD3-/CD 57-NK-Cell-Test (53 /ul). Lege mente dette kunne indikere Borrelia. Gikk på Doksycklin i 7 uker uten resultat. Annen lege mente Borrelia i større grad ville påvirke sentralnervesystemet. Tester viser noe lave nivåer av Kalium, Mangan og Magnesium. Har vært hos flere leger uten resultat. Kan det skyldes Borrelia eller annen infeksjon? Hva bør jeg gjøre nå? Har du tips på infeksjonsleger? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/343116-borrelia-eller-annen-infeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hei, jeg tror ikke at jeg ville tenke på Borrelia-infeksjon med de symptomer som du b eskriver. Men det Det er klart at slike infeksjoner, spesielt i de senere faser kan forløpe veldig forskjellig. At den testen var svak positiv sier ikke så meget for meg. Kalium. mangan og magnesium nivåer er heller ikke spesifikke. En 7 ukers kur med Doxyciklin skulle være tilstrekkelig selv i en så sen fase. Som sagt jeg er usikker, og var det meg ville jeg tenkt litt i andre baner (uten at jeg har noe konkret å anbefale) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/343116-borrelia-eller-annen-infeksjon/#findComment-2905440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.