Gjest Engstlig jente 28 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hei. Jeg er en jente på 28 år, jeg og min samboer har snakket om å prøve å bli gravid, men jeg er usikker på om jeg kan. Jeg har vært igjennom 3 frivillige aborter, de 2 første var for at jeg var for ung og ikke klar for det. Den siste gangen var planlagt, men ting skar seg. Men ikke før vi hadde prøvd i 6 måneder. Forholdet holdt ikke. Og like før det ble slutt ble jeg gravid. Men jeg ville ikke gjennomføre det da. Den siste gangen jeg var å tok abort måtte jeg inn 2 ganger på 2 dager. Det hadde ikke fått ut alt den første gangen, så jeg måtte inn igjen. Jeg har annlegg får å produsere blodpropper, så jeg skal da ikke ha noen hormontilskudd. Så jeg har vært inne til utskrapning alle gangen. Men det som engster meg er at det kanskje har blitt for mye arrvev, og det vil da øderlegge mine sjangser for å bli gravid. De 2 første gangene jeg ble gravid traff det på første skudd, den siste gangen tok veldig mye lengere tid. Kan det være for at det alt var mye arrvev? Er mine sjangser for å bli gravid nå enda mindre nå? Jeg er redd for skuffelsen som vil komme hvis jeg ikke kan bli gravid på den normale måten. For jeg kan jo ikke få noen hormontilskudd. Det er for risikabelt. Jeg for øyeblikket bruker nå en vanlig kobber spiral. Noe jeg har brukt de siste 11 årene. Er det på noen måte jeg kan finne ut om jeg kan bli gravid eller ikke? Jeg vil heller vite før vi setter igang og prøver og prøver og ingenting kjer. Dette er noe jeg har vært veldig nervøs for i veldig lang tid. Med tanken på at det tok så lang tid den siste gangen, og at jeg måtte inn 2 ganger på 2 dager med utskrapning. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/343273-kan-jeg-bli-gravid-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janna Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 En abort gir mest sannsynlig mindre skade på livmoren enn en vanlig fødsel gjør. Og du er tydeligvis fruktbar, så det blir nok ikke noe problem. Du skal heller ikke ha dårlig samvittighet for abortene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/343273-kan-jeg-bli-gravid-igjen/#findComment-2905661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.