Gå til innhold

Er reaksjonen min naturlig ?


Gjest forelsket og fortvilet

Anbefalte innlegg

Takk for svar.

Jeg prøvde å gi han en wakeup-call da jeg fortalte han at jeg ikke visste om jeg kunne fortsette. Han ble bare helt fra seg og fortalte alt med meg som han elsker og setter pris på.

Han er veldig flink å fortelle meg hver dag at jeg er vakker og sexy, snill og en fantastisk jente.

Men hvis jeg nevner det han har gjort mot meg klikker han helt..

Og jeg trenger virkelig å prate om det... Han sier at jeg er så "ute etter han hele tiden".... det er slik han ser på det.

Han orker rett og slett ikke høre mere om det....

Jeg har riktig nok slengt en del dritt rundt dette, spydige kommentarer osv...brukt det mot han... men hva annet kan en vente? Jeg er jo bare et menneske jeg og

''Og jeg trenger virkelig å prate om det... Han sier at jeg er så "ute etter han hele tiden".... det er slik han ser på det. Han orker rett og slett ikke høre mere om det....''

Det kan bety at han har tenkt å fortsette å ha kontakt med eksen. Angrep er beste forsvar...

Det kan også bety at han skjønner han har rotet det til og ikke ser noen utvei.

Det kan også bety at han ikke forstår at han faktisk må ta ansvar for å hjelpe deg med dine vonde følelser _på_dine_premisser_ for at dette noen gang skal gå over.

Han kan mene han har gitt en fullgod unnskyldning, mens du f.eks. kan føle at han kun har gitt bortforklaringer og avvist deg.

Du kan skrive ned til ham hvordan du opplever dette og hva han må gjøre og hvilke holdninger han må vise for at dere begge skal kunne komme dere videre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest forelsket og fortvilet

Han har holdt deg for narr i et helt år, og det mener han du skal glemme på en uke eller to?

For meg høres det ut som det som ville overbevist meg fullstendig om at fyren ikke var oppriktig herfra og til døra... Jeg har lav tåleranse for et så ensidig fokus på egen bekvemmelighet når man har såret andre.

Men det kan hende jeg hadde ment noe annet om jeg var i dine sko.

Ja det er sannelig ikke lett. Føler at jeg har mistet litt av respekten jeg hadde for meg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sannelig ikke lett. Føler at jeg har mistet litt av respekten jeg hadde for meg selv..

Ikke vend dette mot deg selv.

Dette handler om hva han har gjort og er. Ikke om ditt grunnlag for selvrespekt.

Du må ta et vanskelig valg om å gi opp, eller forsøke og bygge opp igjen det som er slått istykker. Og hvilke premisser du vil sette om du velger å satse videre.

Hva du enn velger, vil det være en risiko for at du velger feil.

Men du kan likevel gjøre et bevisst og reflektert valg, der du kjenner at du ikke tråkker over deg selv. Og at selvrespekten er intakt om ikke også styrket. Skulle det vise seg at valget ikke var det beste, var dette en kalkulert risiko. - Som heller ikke trenger å spise av din selvrespekt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du har fått endel støtte for dine reaksjoner, både i denne tråden og i den tilsvarende på psykiatri.

Men i motsetning til de fleste som har svart deg at du har god grunn til å reagere, så synes jeg faktisk at du over-dramatiserer litt, og at mye av sjalusien din er fremskapt av at du "gjør mye ut av lite"

Hvis du ser saken fra hans side, så har han tross alt vært sammen med en jente i 6 år - noe som er en temmelig stor del av "voksenlivet" til en person på 30!

Det er derfor ikke rart om hun fortsatt hadde / har en viss plass i hans bevissthet - selvom han nå er kjæreste med deg. (Og er fornøyd med det!)

Derfor synes jeg det er litt for mye forlangt at han skal måtte "slette alle spor" etter henne i livet sitt "bare" fordi han nå er sammen med deg!

Hva betyr det vel om de er "venner" på Facebook?

Jeg har vært sammen med mannen min i flere år. Men på FB har jeg da allikevel alle slags folk som "venner", folk som i varierene grad betyr/har betydd noe for meg gjennom livet. Og noen som ikke betyr noe særlig for meg i det hele tatt.

Dette inkl også noen ekser/eks-elskere, uten at dette har noen sammenheng med forholdet jeg har til mannen min. Jeg regner med at det samme gjelder for ham.

Og er det ikke bare "normal høflighet" og sende en bursdagshilsen til rn person man nylig har hatt et nært forhold til?

JA, han har hatt et liv og en annen kjæreste før deg!

JA han har vært litt forvirret over sine følelser i begynnelsen (for 2 ÅR siden!) og han trengte kanskje litt tid på å sortere følelsene sine.

Men han tok et valg og valgte DEG, og ettersom tiden har gått har minnet om henne bleknet, og følelsene for deg har vokst, og han har opptil flere ganger bekreftet at du for lenge siden har tatt hennes plass i livet hans!

Hva mere kan du egentlig forvente?

Fortiden og eksen hans vil aldri "forsvinne." Og hvis du stadig leter etter "bevis" på at hun finnes, og dveler ved at hun var bedre enn deg, så oppnår du ikke annet enn å bli ulykkelig i forholdet, og slite på hans tålmodighet. Han føler kanskje at han må "stå tilrette" ovenfor deg bare for å ha hatt en fortid og vært glad i en annen jente. Og de "bevisene" du har funnet, er etter min mening helt naturlige "spor" etter en person han har stått nær..

Hvis du har overbevist deg selv om at du er andrevalget hans, så er det nok svært vanskelig for ham å overbevise deg om det motsatte.

Du henter jo "motbevisene" i hans fortid, og den kan han ikke endre på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forelsket og fortvilet

Jeg ser at du har fått endel støtte for dine reaksjoner, både i denne tråden og i den tilsvarende på psykiatri.

Men i motsetning til de fleste som har svart deg at du har god grunn til å reagere, så synes jeg faktisk at du over-dramatiserer litt, og at mye av sjalusien din er fremskapt av at du "gjør mye ut av lite"

Hvis du ser saken fra hans side, så har han tross alt vært sammen med en jente i 6 år - noe som er en temmelig stor del av "voksenlivet" til en person på 30!

Det er derfor ikke rart om hun fortsatt hadde / har en viss plass i hans bevissthet - selvom han nå er kjæreste med deg. (Og er fornøyd med det!)

Derfor synes jeg det er litt for mye forlangt at han skal måtte "slette alle spor" etter henne i livet sitt "bare" fordi han nå er sammen med deg!

Hva betyr det vel om de er "venner" på Facebook?

Jeg har vært sammen med mannen min i flere år. Men på FB har jeg da allikevel alle slags folk som "venner", folk som i varierene grad betyr/har betydd noe for meg gjennom livet. Og noen som ikke betyr noe særlig for meg i det hele tatt.

Dette inkl også noen ekser/eks-elskere, uten at dette har noen sammenheng med forholdet jeg har til mannen min. Jeg regner med at det samme gjelder for ham.

Og er det ikke bare "normal høflighet" og sende en bursdagshilsen til rn person man nylig har hatt et nært forhold til?

JA, han har hatt et liv og en annen kjæreste før deg!

JA han har vært litt forvirret over sine følelser i begynnelsen (for 2 ÅR siden!) og han trengte kanskje litt tid på å sortere følelsene sine.

Men han tok et valg og valgte DEG, og ettersom tiden har gått har minnet om henne bleknet, og følelsene for deg har vokst, og han har opptil flere ganger bekreftet at du for lenge siden har tatt hennes plass i livet hans!

Hva mere kan du egentlig forvente?

Fortiden og eksen hans vil aldri "forsvinne." Og hvis du stadig leter etter "bevis" på at hun finnes, og dveler ved at hun var bedre enn deg, så oppnår du ikke annet enn å bli ulykkelig i forholdet, og slite på hans tålmodighet. Han føler kanskje at han må "stå tilrette" ovenfor deg bare for å ha hatt en fortid og vært glad i en annen jente. Og de "bevisene" du har funnet, er etter min mening helt naturlige "spor" etter en person han har stått nær..

Hvis du har overbevist deg selv om at du er andrevalget hans, så er det nok svært vanskelig for ham å overbevise deg om det motsatte.

Du henter jo "motbevisene" i hans fortid, og den kan han ikke endre på..

Takk for svar, setter pris på tankene dine rundt dette.

Mye av dette handler nok desverre om min dårlige selvtillit.

Du har helt rett i at det ikke er annet å vente enn at han har hatt et liv før meg, han er tross alt 30.

Når det er sagt har han misbrukt tilliten min gang på gang. Kanskje var det mye å forvente at han skulle kutte all kontakt med henne dersom han ville ha meg, men han burde heller ikke gått med på dette om han ikke kom til å gjennomføre det.

Da burde han heller vært ærlig og sagt at det kommer han ikke til å gjøre...

Det er ikke kontakten han har hatt med henne jeg er så lei meg for, det er alle løynene og løftene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal avbryte forholdet. Han har tydeligvis sterke følelser for sin eks. Du har ikke gått av å leve i dette trekantforholdet! Et forhold må bygge på tillitt ellers kan det ikke fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...