Gå til innhold

hull i ørene når gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Trine xxxx

Hei! Har tenkt å ta hull i ørene,har ikke tatt hull før. Har hørt at det er bedre å bruke nål slik det gjøres på piercingstudio da det er rensligere enn å bruke hullpistol fra frisør.Sies at denne hullepistolen aldri blir helt steril men med nål er det engangsutsyr. Skal ta helt vanlige lite hull i øreflippene.Stemmer det jeg har hørt? Og er også muligens 1 måned gravid. Ammer en sønn på 10 mnd. Er det fortsatt greit å ta hull da? Der jeg tenker å ta det bruker de titan som ´dobb´mens det gror.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343394-hull-i-%C3%B8rene-n%C3%A5r-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Jeg tror ikke at graviditet er noe kontraindikasjon mot å ta hull i ørene. Eller omvendt. Heller ikke amming er i veien. Men, som du selv sier, det er meget viktig at det gjøres sterilt og med skikkelig renslighet, slik at man unngår infeksjon. Engaangsnål er i alle fall sikker. Husk også at ørene skal rengjøres. Hvorvidt rengjøringsterilisering av hullepistolene er helt til å stole på er jeg faktisk ikke sikker på. Jeg skulle anta at utstyret steriliseres ved koking, og da er det bra nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...