Gjest julie Skrevet 31. august 2001 Skrevet 31. august 2001 Hei! Dette er ikke noe samlivsspørsmål, men håper du tar tid å svare likevel:-) Jeg ser at du er klinisk sosionom og familierådgiver. Jeg har lyst å utdanne meg som sosionom, men aller helst innen familierådgivning. Må man ha noe skole etter de 3 år på sosionomhøyskolen? Eller kan man søke slike jobber etter sosionomutdannelsen? Hvordan er det å jobbe som familierådgiver? Hvordan ser dagen stort sett ut. Hvor jobber man? Klinisk sosionom hvordan blir man det? Det er vel de som også jobber innen psykratri? Venlig hilsen Julie. 0 Siter
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 1. september 2001 Skrevet 1. september 2001 Hei! Familierådgiver er ingen beskyttet tittel. Ulike utdanninger kan kvalifisere til jobb som familierådgiver. Jeg er familieterapeut. Etter 3 årig sosionomutdanning, kreves praksis, minimum i 2 år, før du kan søke på videreutdanning i familieterapi, som går over 2 år. Det kvalifiserer til å bli klinisk sosionom. Det blir stadig flere utdanningstilbud. Du kan oppdatere deg hos Foreningen for Familieterapi, Oslo. Familierådgivere jobber både i offentlig og privat sektor. 0 Siter
Gjest julie Skrevet 2. september 2001 Skrevet 2. september 2001 Hei! Familierådgiver er ingen beskyttet tittel. Ulike utdanninger kan kvalifisere til jobb som familierådgiver. Jeg er familieterapeut. Etter 3 årig sosionomutdanning, kreves praksis, minimum i 2 år, før du kan søke på videreutdanning i familieterapi, som går over 2 år. Det kvalifiserer til å bli klinisk sosionom. Det blir stadig flere utdanningstilbud. Du kan oppdatere deg hos Foreningen for Familieterapi, Oslo. Familierådgivere jobber både i offentlig og privat sektor. Takk for svaret. Da må man altså være klinisk sosionom for å arbeide som familierådgiver? De 2 årene etter sosionom er de fulltidsstudium? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.