Gå til innhold

Moren min er håpløs!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det er selvfølgelig umodent av moren din med mindre det er snakk om en voldelig partner el.l. og hun er bekymret for deg.

Gjør det du synes er riktig for deg. Ikke la henne påvirke det. Gi henne tid, ikke mas eller snakk om det, så aksepterer hun det nok etter hvert.

Lykke til med samboerskapet :-)

Moren din må se å komme seg ut av 70-tallet, og innse at samboerskap er en fornuftig ting. Man får prøve ut å bo sammen før man gifter seg/får barn. Kanskje finner man ut at man ikke fungerer så godt når man bor sammen - mye bedre å finne ut det før man har giftet seg/fått barn - ikke sant :)

Ikke bry deg om henne. Jeg er helt sikker på at Gud synes det er en lur ting å være samboere :)

Moren din må se å komme seg ut av 70-tallet, og innse at samboerskap er en fornuftig ting. Man får prøve ut å bo sammen før man gifter seg/får barn. Kanskje finner man ut at man ikke fungerer så godt når man bor sammen - mye bedre å finne ut det før man har giftet seg/fått barn - ikke sant :)

Ikke bry deg om henne. Jeg er helt sikker på at Gud synes det er en lur ting å være samboere :)

Statistisk sett skal visstnok de som går mer direkte på forpliktende samliv, i denne sammenhengen ekteskap, ligge lavere på statistikken over samlivsbrudd.

Så forpliktelse er kanskje ikke helt på jordet det heller selv om det er en gammel oppfinnelse.

En annen ting er at ekteskap ofte er en gangske nyttig standard samlivskontrakt ved samlivsbrudd.

mvh

Annonse

Statistisk sett skal visstnok de som går mer direkte på forpliktende samliv, i denne sammenhengen ekteskap, ligge lavere på statistikken over samlivsbrudd.

Så forpliktelse er kanskje ikke helt på jordet det heller selv om det er en gammel oppfinnelse.

En annen ting er at ekteskap ofte er en gangske nyttig standard samlivskontrakt ved samlivsbrudd.

mvh

Joda, det kan godt hende, men personlig er jeg veldig glad for at jeg ikke giftet meg med min første samboer... Det hadde ikke blitt noe lykkelig samliv ut av det på sikt.

Med min kjære hadde det nok sikkert vært hipp som happ :)

Gjest Kolebra

60-tallet mener du? Det var vel på 70-tallet samboerskap begynte å bli akseptert såvidt jeg vet.

60-tallet mener du? Det var vel på 70-tallet samboerskap begynte å bli akseptert såvidt jeg vet.

Det har vel vært en svært gradvis endring i den gjengse oppfattning. Jeg vil si at det først ble nogenlunde allment akseptert på 80-tallet, men jeg har ingen statistikk å forholde meg til, kun egen oppfattning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...