Gå til innhold

Kan dette forholdet fungere?

Anbefalte innlegg

Gjest Kaja-janna

Har vært samboere i 8 måneder. Jeg er 28 år og han 35. Han flyttet inn i min selveierleilighet og betaler meg månedsleie (når han har råd). Jeg har ellers en 4 år gammel sønn som bor hos meg annenhver uke.

Han jobber som musiker og har en svært usikker inntekt. Han jobber også bare om kveldene og helgene. Når han er på jobb kommer han som regel ikke hjem før tidlig på morgenkvisten hvor han deretter sover hele dagen. Når han har fri er han også ofte ute og fester. Vi krangler ofte om dette. Jeg mener han ikke kan ha denne livsstilen hvis han skal være sammen med meg og sønnen min. Han drikker altfor mye og jeg merker at sønnen min har begynt å reagere på at han sover så mye og at vi krangler så ofte.

Hans nekter derimot å forandre på livsstilen sin som har blitt verre de siste to mnd. Han nekter å gå med på et kompromiss om å komme hjem til avtalt tid eller komme rett hjem etter jobb av og til. Jeg gir ham veldig mye frihet. Allikevel klarer eller vil han ikke binde seg til noen som helst avtaler. Da føler han seg ufri.

Jeg har sagt at han bør flytte ut, ihvertfall bo et annet sted mens jeg har sønnen min. Dette er han forsåvidt enig i, men han tar aldri tak i det. Han truer også med at forholdet ikke vil fungere om han flytter ut. Jeg er svært glad i ham, og vil jo ikke at det skal bli slutt. Men jeg har vel ikke noe valg? Jeg lever et vanlig A-4 hverdagsliv og det er svært vanskelig å samkjøre dette med den livsstilen han har.

Han prioriterer rett og slett jobb og festing fremfor meg. Selv om jeg egentlig vet han elsker meg høyt. Vi har det dessuten veldig bra sammen når vi er venner og har fri sammen.

Har dere noen råd om hvordan jeg kan få dette forholdet til å fungere? Har jeg ikke noe valg fra å måtte kaste han ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343527-kan-dette-forholdet-fungere/
Del på andre sider

Fortsetter under...