Gjest Dårlig med nattesøvn Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Har noen på Åpent erfaring med sovetablettene Zopiklon Mylan? Fikk sånne på resept av lege i går, men er redd for å bli avhengig bl.a. Går det an å bruke et par netter pr mnd f.eks uten at det skader? 0 Siter
Gjest Irra Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Drit i bekymrigene, ta sjansen, god natt! 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Jeg bruker det når jeg skal på jobb neste dag. Sover veldig godt på de, men er også redd for avhengighet. Jeg er allerede psykisk avhengig. Våger ikke å la være å ta de når jeg skal på jobb neste dag. Jeg tar de tidlig på kvelden pga at jeg er redd det skal påvirke kjøreevnen neste dag, så det blir tidlige kvelder, og jeg føler meg litt hemmet av det. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Det går helt fint å bruke dem et par netter i mnd uten å bli avhengig. Det er derfor du har fått dem. God natt, sov godt. 0 Siter
Humatus Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 De er jo det samme som imovane, og man blir ikke påvirket dagen etterpå. Dette er pga at de er innsovningstabeltter. Om du våkner opp midt på natten for f.eks å gå på do så kommer de ikke til å virke hos deg etterpå slik at du får sove like fort igjen fordi du er "rusa" på dem. Sånn funker ikke innsovningstabletter. Men du skal sørge for at du fritt kan sove 7-8 timer i strekk. så alt ettersom når du står opp for å begynne på jobb, tell 8 timer bakover og du har et litt lenger liv Kan hende du har fått noe ala valergan tidligere der man blir helt "ape" dagen derpå, og ikke hverken klarer tenke eller leve før pillene har komt igjenom systemet. 0 Siter
Gjest få deg litt søvn Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 utdrag fra felleskatalogen: ''Hurtig innsettende effekt (ca. 30 minutter), forkorter innsovningstiden, forlenger søvnens varighet og minsker antallet nattlige oppvåkninger. Mengden av REM-søvn og dyp søvn (stadium III og IV) opprettholdes. Absorpsjon: Maks. plasmakonsentrasjon oppnås innen 1-2 timer. Biologisk tilgjengelighet ca. 80%. Proteinbinding: Ca. 45%. Fordeling: Distribusjonsvolum 1,3-1,5 liter/kg. Halveringstid: 4-6 timer'' Du bør legge deg innen 20-30 minutter etter å ha tatt tabletten, ellers kan den få motsatt effekt. Mange studenter misbruker den i eksamensinnspurt og tar den uten å legge seg og blir ekstra våkne. Kontraindisert som det så fint heter. Maks plasmakonsentrasjon etter 1-2 timer, etter 4-6 timer er den ute av kroppen. Ved daglig bruk vil man utvikle toleranse og stadig trenge høyere dose for å få effekt. Du kan trygt bruke dem sporadisk. 0 Siter
Gjest Almaimovane Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Jeg bruker det når jeg skal på jobb neste dag. Sover veldig godt på de, men er også redd for avhengighet. Jeg er allerede psykisk avhengig. Våger ikke å la være å ta de når jeg skal på jobb neste dag. Jeg tar de tidlig på kvelden pga at jeg er redd det skal påvirke kjøreevnen neste dag, så det blir tidlige kvelder, og jeg føler meg litt hemmet av det. Jeg bruker innsovningstabletter og ER litt avhengig....første du sier er at du blir nesten litt engstelig visst du ikke tar dem....og der er avhengigheten. Har det slik jeg også,blir helt rastløs,sur og redd når jeg ikke tar dem. 0 Siter
Gjest Dårlig med nattesøvn Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 De er jo det samme som imovane, og man blir ikke påvirket dagen etterpå. Dette er pga at de er innsovningstabeltter. Om du våkner opp midt på natten for f.eks å gå på do så kommer de ikke til å virke hos deg etterpå slik at du får sove like fort igjen fordi du er "rusa" på dem. Sånn funker ikke innsovningstabletter. Men du skal sørge for at du fritt kan sove 7-8 timer i strekk. så alt ettersom når du står opp for å begynne på jobb, tell 8 timer bakover og du har et litt lenger liv Kan hende du har fått noe ala valergan tidligere der man blir helt "ape" dagen derpå, og ikke hverken klarer tenke eller leve før pillene har komt igjenom systemet. Har aldri tatt en sovetablett før, så nyttig informasjon:) 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Å bruke de et par ganger i mnd høres perfekt ut. Noen må bruke de oftere, men om behovet bare er et par netter en gang i blant så er tilvenningsfaren minimal. (Så sant du ikke synes det er så behagelig å sovne på dem at du stadig øker bruken) Vær obs på pyton smak i munnen det neste døgnet *blæ* Dagen etterpå er det greit å ha annen drikke enn vann i hus! Men som en annen her er inne på: Ta de "på sengekanten". Noen tenker at de ikke fungerer, fordi de sitter og ser tv eller noe og ikke blir trøtte. Zopiclone virker bare om du faktisk legger deg til å sove. For meg fungerer de også om jeg legger meg og leser en halvtimes tid på senga, men det er mulig ikke alle kan gjøre det, men bør legge seg til å sove med en gang. Prøv deg frem! Det er en bra medisin for å "få orden på søvnen". 0 Siter
Gjest sove og snorke Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Å bruke de et par ganger i mnd høres perfekt ut. Noen må bruke de oftere, men om behovet bare er et par netter en gang i blant så er tilvenningsfaren minimal. (Så sant du ikke synes det er så behagelig å sovne på dem at du stadig øker bruken) Vær obs på pyton smak i munnen det neste døgnet *blæ* Dagen etterpå er det greit å ha annen drikke enn vann i hus! Men som en annen her er inne på: Ta de "på sengekanten". Noen tenker at de ikke fungerer, fordi de sitter og ser tv eller noe og ikke blir trøtte. Zopiclone virker bare om du faktisk legger deg til å sove. For meg fungerer de også om jeg legger meg og leser en halvtimes tid på senga, men det er mulig ikke alle kan gjøre det, men bør legge seg til å sove med en gang. Prøv deg frem! Det er en bra medisin for å "få orden på søvnen". Min erfaring med imovane er at en ikke bør ta de på sengekanten. Da sliter jeg med å sovne. Mange rundt meg sier det samme. Jeg legger meg imidlertid etter 15 min. Kjempeviktig å ikke la det gå lang tid. Da fungerer de hos meg. Ligger jeg for lenge, blir det en rastløshet i systemet, og det hender jeg ikke sovner. Det tar 45 min før de virker hos meg. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Min erfaring med imovane er at en ikke bør ta de på sengekanten. Da sliter jeg med å sovne. Mange rundt meg sier det samme. Jeg legger meg imidlertid etter 15 min. Kjempeviktig å ikke la det gå lang tid. Da fungerer de hos meg. Ligger jeg for lenge, blir det en rastløshet i systemet, og det hender jeg ikke sovner. Det tar 45 min før de virker hos meg. Ja, om man ikke klarer å roe seg i senga mens man venter på effekten, kan nok de ha en liknende effekt som det andre kan ha mens de ser tv eller mottar andre stimuli. Man må nok prøve seg fram! For meg fungerer de i alle fall godt med noe lettlest litteratur, som jeg legger bort når jeg merker at konsentrasjonen synker. 0 Siter
Gjest sove og snorke Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Ja, om man ikke klarer å roe seg i senga mens man venter på effekten, kan nok de ha en liknende effekt som det andre kan ha mens de ser tv eller mottar andre stimuli. Man må nok prøve seg fram! For meg fungerer de i alle fall godt med noe lettlest litteratur, som jeg legger bort når jeg merker at konsentrasjonen synker. Ja, dette er helt sikkert individuelt. Spesielt når de virker fort. Stilnoct må jeg ta på sengekanten. De virker raskere enn imovane. Det er også en innsovingstablett, og den gir ikke ekkel smak dagen derpå. Men jeg blir mer tydelig rusa av den, og derfor må jeg legge meg, ellers kan jeg risikere å gjøre mye rart til stor fortvilelse dagen etterpå. Den gir også mindre følelse av hangover. Den er litt mildere enn imovane synes jeg. 0 Siter
Gjest Dårlig med nattesøvn Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Da satser jeg på det, et par ganger i måneden viss behov. Har det værst ved fullmåne. Skal huske på det med drikke. 0 Siter
Gjest Kolebra Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Ja, dette er helt sikkert individuelt. Spesielt når de virker fort. Stilnoct må jeg ta på sengekanten. De virker raskere enn imovane. Det er også en innsovingstablett, og den gir ikke ekkel smak dagen derpå. Men jeg blir mer tydelig rusa av den, og derfor må jeg legge meg, ellers kan jeg risikere å gjøre mye rart til stor fortvilelse dagen etterpå. Den gir også mindre følelse av hangover. Den er litt mildere enn imovane synes jeg. Trodde Stilnoct var en "sterkere" medisin enn movane. Du blir jo tross alt (som du sier selv) rusa av den. Jobber selv på en institusjon for rusavhengige. Her er stilnoct veldig populært i forhold til Imovane og jeg tenker at dette handler om rusen fremfor selve søvnen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.