Gjest Kvinne 27 Skrevet 1. september 2001 Del Skrevet 1. september 2001 Du har alltid gitt alle så dyktige svar, det virker som du kan ditt fag utrolig godt. Håper du tar deg tid til å forsøke svare også mine spørsmål denne gang ... På denne tiden nå ca skulle jeg etter normalen fått mensen. Men isteden har vi nå noen måneder forsøkt å bli gravidem jeg og min mann. Jeg har trodd at denne måneden HAR DET SKJEDD. Fordi puppene har blitt så ømme, jeg har stikkingsfornemmelser, og en del bittesmå mørke flekker på brystene, noe jeg hadde i forrige svangerskap, for tre år siden. Jeg har vært kvalm, fryktelig svimmel, og hatt stikkinger nederst i magen. Jeg har vært sikker på at NÅ har det skjedd. Som sagt skulle mensen komme denne helga. Det har IKKE skjedd. Men isteden har jeg hatt litt seig utflod, med BITTELITT blod i. Bare en gang, ikke mer. Altså bare så en kunne skimte litt lyserosa blod i litt slimblandet utflod på papiret. Ikke mer. Jeg lurer derfor på, er dette normalt å få, om man er gravid, på det tidspunktet egget skulle feste seg? Betyr det kanskje at jeg har eggløsning NÅ, og at den plutselig mao har forsøvet seg ca fjorten dager, sånn uten videre? Eller betyr det bare at mensen skal komme snart? Jeg kjente på livmortappen min. Den var lavt, og fryktelig lett å kjenne. Har nesten aldri kjent den SÅ lavt. Kanskje litt bakoverbøyd. Den var egentlig litt hard. Samtidig veldig myk helt ytterst... hm, ganske vanskelig å forklare. Gropen i livmortappen kjentes, men den var jo lukket da, helt myk, og glatt, men som en liten grop. Jeg har født barn før, derfor er den ganske som en grop? Håper du kan forsøke å besvare meg. Jeg har trodd jeg har blitt gravid, fordi jeg har vært så kvalm og dårlig. Men denne sporblødningen nå, hva kunne den bety? At egget først festet seg nå? Men om det festet seg først nå, hvordan kan jeg da ha vært kvalm og svimmel en hel uke? Når tror du en graviditetstest vil kunne slå ut? Håper du tar deg tid, Mette. Jeg funderer meg snart gal... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34394-kj%C3%A6re-kj%C3%A6re-mette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. september 2001 Del Skrevet 4. september 2001 Jeg synes bestemt du skal kjøpe en test å få situasjonen avklart. Mye tyder på at du er gravid på tross av en liten blødning som er ganske vanlig hos gravide. Det er så mye blodkar på livmorhalsen hos gravide og de blør lett f.eks. ved samleie (ufarlig blødning). Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34394-kj%C3%A6re-kj%C3%A6re-mette/#findComment-133182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.