Gå til innhold

glukose

Anbefalte innlegg

Gjest sukkersøt

Sist jeg var på kontroll hos jordmor, ble det oppdaget sukker i urinen ( har aldri hatt slike utslag el problemer før). Jeg måtte derfor ta en glukoseprøve. Har ikke fått svar på denne ennå.

Jeg har 3 uker igjen til termin. Det jeg lurer på er hvilke konsekvenser for høyt sukkernivå kan ha for barnet? Er det skadelig?

Er det sånn at man i slutten av et svangerskap kan oppleve å få slike utslag i urinen uten at det egentlig er noe i veien?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34396-glukose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er svært vanlig at man mot slutten av svangerskapet kan ha utslag på sukker i urinen uten at det er knyttet til noe alvorlig. Den store magen kan iblant utgjøre et visst press på nyrene, som vil slippe ut litt sukker i urinen. Det betyr ikke at du har diabetes. Derimot vil en glukosebelastning vise om kroppen klarer å regulere blodsukkeret normalt. Har du ikke fått noe resultat på testen ennå, kan du regne med at alt var normalt. Ring evt. og spør om resultatet. Før neste kontroll kan du forsøke å holde deg unna søtsaker dagen før du tar urinprøven. Da vil sansynligvis urintesten vise at alt er normalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34396-glukose/#findComment-132880
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...