Romanza Skrevet 1. september 2001 Del Skrevet 1. september 2001 Hei.Jeg har hatt oppkast,kvalme,litt diare` og feber i 2 uker nå.Jeg ble dårlig etter å ha vært på kinaresturant.Jeg ble sendt på legevakt hvor jeg fikk beskjed at jeg hadde salmonella.Da jeg kom til min vanlige lege sa han at det antakentlig var en matforgiftning eller mage/tarm katarr.Da det hadde gått 2 uker,gikk jeg igjen til legen.Fortalte at alt jeg spiste kom opp igjen,og jeg hadde hatt feber,og konstant kvalme og hodepine.Han skrev ut noen kvalmestillende,men de ga meg bare enda mer luft i magen.Jeg går ofte å "raper"fordi jeg er så kvalm.Han sa at vi måtte bare vente og se.Jeg har gått i over 2 uker nå faktisk,og jeg får ikke i meg mat.Har veldig vondt i hodet,og fungerer ikke på jobb i det hele tatt.Samboeren min blir veldig bekymret ettersom det har gått så lang tid.Hva bør jeg gjøre?var ikke legen min litt snar med å si "bare vent litt til".Håper indelig noen kan svare meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34400-matforgiftning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 2. september 2001 Del Skrevet 2. september 2001 I.o.m. at du henvender deg til jordmor, regner jeg med at du er gravid. Hvor langt du har kommet i svangerskapet, er av en viss betydning. Er du i starten, er du jo ikke så uvanlig å føle seg kvalm osv., men er du sikker på at dette har sammenheng med maten du spiste for to uker siden, bør du nok få en nærmere sjekk hos lege. Er det ikke blitt tatt blodprøver og avføringsprøver, bør du be om at dette blir tatt. At du er i jobb når du føler deg så dårlig, er ikke så bra. Har du salmonella, så er jo dette smittsomt. Dermed har man også et visst ansvar i å ikke føre smitten videre. Du trenger sikkert å ta det med ro, så du raskere kommer til hektene igjen. Jeg vil absolutt anbefale deg å få en time hos lege igjen så raskt som mulig. Det er svært viktig at du inntil videre er flink til å drikke. Mangel på væske er sansynligvis årsaken til hodepinen din. God bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34400-matforgiftning/#findComment-132883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.