Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme jeg er litt nervøs for å ha samleie nå i starten av graviditeten.. Det kan sikkert ikke gjøre noe skade, men allikevel... Vil jo ikke kutte ut sexlivet heller siden jeg er gravid. Noen ganger hvis han kommer helt inn kan jeg få litt småvondt, og stikkinger i underlivet etterpå (før graviditeten). Han er ganske stor *rødme*.. :) og jeg kjenner jo han dunker borti livmorstappen. Trådene til spiralen ble dytta inn da jeg hadde den..

Bør man være mer forsiktig når man er gravid eller er det bare å kjøre på? Enkelte stillinger man bør unngå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344057-sex-i-starten-av-graviditeten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre du opplever blødninger eller legen sier noe annet, så er det bare å kjøre på! :) Dildoer er også greit, men da uten vibrering. Vibrering går fint så lenge du ikke stikker det inn i skjeden.

Forøvrig må du ikke få panikk om du blør bittelitt etter samleie, slimhinnene er skjøre på grunn av hormonene. Om så skjer, så tar dere det rolig til du har fått sjekket hos legen :)

Normal sex er ikke noe problem, sitter embryoet så sitter det. :o)

Men han trenger kanskje ikke dunke på det han er kar for og bånne så det gjør vondt...

Hehe.. Han pleier ikke gjøre det da ;o) Men hender jo at han kommer litt langt inn og det kan stikke til oppi der.. kan jo høre med legen hva han sier, litt pinlig å spørre om men.. Bare møtt legen en gang før. Kan jo hende han anbefaller å ta det rolig siden det er risikosvangerskap? Mye annet gøy man kan gjøre og da. :)

Hehe.. Han pleier ikke gjøre det da ;o) Men hender jo at han kommer litt langt inn og det kan stikke til oppi der.. kan jo høre med legen hva han sier, litt pinlig å spørre om men.. Bare møtt legen en gang før. Kan jo hende han anbefaller å ta det rolig siden det er risikosvangerskap? Mye annet gøy man kan gjøre og da. :)

Sånn medisinsk sett har det neppe noe å si at det er et risikosvangerskap (i forhold til sex). Som Lillemus sa, om spiren sitter, så sitter den. Mister du, så har det nok ikke noe med samleie å gjøre.

Men snakk med legen, du. Så slipper du å være redd :)

Gjest - Ingoen -

Jeg tror egentlig ikke at sex kan "ødelegge" et svangerskap, men vet om folk som har fått beskjed om å unngå samleie de første mnd pga blødninger.

Jeg har vært litt forsiktig generelt (ikke harde fysiske utskeielse, tunge løft, heftig sex de første par mnd), siden jeg har opplevd flere MA. Bare for min egen samvittighets del, for jeg tror _egentlig_ ikke at man kan gjøre så mye fra eller til...

Annonse

Som alle jo sier, de er sikkert ikke farlig ;)

Men jeg må innrømme at her tar vi det veldig med ro nå i starten av graviditeten; jeg hadde blødninger tidlig (uke 6/7) i begge de foregående svangerskapene, og har ikke lyst til å oppleve det igjen. (Selv om det jo gikk bra...)

Tenker at det er greit å drøye alle slags fysiske utskeielser til etter uke 8 f.eks ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...