Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Ja, som dere sikkert forstår har jeg pådratt meg en kraftig forkjølelse. Har vondt i halsen, det klør i ørene og jeg nyser hele tiden. Jeg har tatt temp. og har heldigvis ikke feber, selv om det føles sånn.

Så er jeg selvsagt begymret da om dette skader det lille nurket mitt (20 uker idag, et lite jubileum).

Jeg har tatt litt nesespray (Otrivin) da jeg forstår at dette ikke skader. Tabletter har jeg ikke turt å ta.

Merker bebisen at allmenntilstanden min er nedsatt ? Jeg har drukket endel solbærte, men har nå begynt å lure på om dette er så bra.

Noen som har vært snufsende med mage, som har noen gode råd......eller jordmor kan du hjelpe ???

Setter stor pris på om dere sender meg noen ord.

snufs, snufs fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34412-kraftig-forkj%C3%B8let/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ingen grunn til bekymring når det gjelder graviditet og forkjølelse. Dette er virusinfeksjoner av den snille sorten som overhodet ikke er skadelig for fosteret. Fint at du tar vare på deg selv. Sørg for nok hvile og søvn. Drikk så mye solbærte du ønsker. Om du tar otrivin e.l. er det lurt å være påpasselig og ikke bruke dette mer enn anbefalt på flasken. Fint om du styrer unna tabletter, men føler du det helt nødvendig, kan en paracet hjelpe, uten at det gjør noen skade. Her er det antallet som gjelder. En tablett skader ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34412-kraftig-forkj%C3%B8let/#findComment-133069
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...