Gå til innhold

Kiel eller København?

Anbefalte innlegg

Gjest Familietur

Vi tenkte å ta en tur. Kiel har finere båt ettersom jeg blir fortalt. I København er man lengre på land 7 timer istedenfor 4 timer i Kiel. Jeg sjekket overnatting i Kiel men da ble båten MYE dyrere plutselig.

Noen anbefalinger?

Er det noen som vet om disse museumene i København er virkelig bra? Guinness World of Records og The Mystic Exploratorie. Min sønn vil egentlig til Kiel men synte disse museumene så morsomme ut. Hadde blitt litt dumt hvis vi valgte København også var det ikke så bra.

Tenåringen vil gjerne til København å shoppe....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344220-kiel-eller-k%C3%B8benhavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på Guiness-museet i Køben da ungen evar 7 og 9 år gamle og de var vettskremte! :o) En ting er å lese om rekordene i boka, men å se mange av "verdens feteste mann", "verdens minste dame" og slike i virkeligheten var skummelt.

Skal dere til Køben er et besøk i Tivoli et must om det er åpent!

Gjest Familietur

Vi var på Guiness-museet i Køben da ungen evar 7 og 9 år gamle og de var vettskremte! :o) En ting er å lese om rekordene i boka, men å se mange av "verdens feteste mann", "verdens minste dame" og slike i virkeligheten var skummelt.

Skal dere til Køben er et besøk i Tivoli et must om det er åpent!

Hvordan fikk de se de i virkeligheten? Var det voksfigurer, bilder eller film? Jeg tenkte at det var kjedelig hvis det bare var bilder, men dette må jo ha blitt oppfattet virkelig nok :)

Hvordan fikk de se de i virkeligheten? Var det voksfigurer, bilder eller film? Jeg tenkte at det var kjedelig hvis det bare var bilder, men dette må jo ha blitt oppfattet virkelig nok :)

Voksfigurer ja og de så skikkelig livaktige ut! :o) Noe var jo biler og andre illustrasjoner også, men en god del voksfigurer.

Jeg har tatt København-båt og hatt én overnatting på hotell, og jeg har tatt Kiel-båt og reist hjem med samme båten, så jeg har ikke et helt rettferdig sammenligningsgrunnlag av de to byene. I tillegg har jeg vært i Køben på flere andre turer. Men med tanke på _byene_ er jeg ikke i tvil: Køben er flottere og har mer å by på!!

Køben har flotte parker og slott, du kan dra på båttur, Tivoli, sitte i Nyhavn med et dansk smmørrebrød og snaps etc etc :-)

Annonse

Gjest Familitur

Jeg har tatt København-båt og hatt én overnatting på hotell, og jeg har tatt Kiel-båt og reist hjem med samme båten, så jeg har ikke et helt rettferdig sammenligningsgrunnlag av de to byene. I tillegg har jeg vært i Køben på flere andre turer. Men med tanke på _byene_ er jeg ikke i tvil: Køben er flottere og har mer å by på!!

Køben har flotte parker og slott, du kan dra på båttur, Tivoli, sitte i Nyhavn med et dansk smmørrebrød og snaps etc etc :-)

Ja det er mye i København som frister. Men det skrytes veldig av båten til Kiel. Men den kan vi jo spare til en annen gang.

Gjest Familietur

Jeg ville dratt til Kiel. Mye av turen deres er jo selve båtturen, og ettersom Kiel båten er mye finere enn båten til København ville jeg ikke vært i tvil.

København ville jeg heller dratt til med fly, og hatt noen overnattinger i byen.

Takk for svar. Jeg syntes DFDS sin båt også var ganske bra. Og barna synes jo båtene er bra uansett. Langt bedre enn billigturbåtene til Stena Saga. Men jeg har skjønt at Kiel båtene er nærmere Cruise klassen, og veldig bra show osv. Men jeg lurer litt på om vi skal vente med den til en annen gang.

Jeg ville dratt til Kiel. Mye av turen deres er jo selve båtturen, og ettersom Kiel båten er mye finere enn båten til København ville jeg ikke vært i tvil.

København ville jeg heller dratt til med fly, og hatt noen overnattinger i byen.

''Mye av turen deres er jo selve båtturen''

...og der bløe jeg i grunnen minnet om hvorfor jeg ikke drar på slike turer mer...;-)

Riktignok har det kommet nye båter siden sist jeg dro, men dog...

candyqueen_83

''Mye av turen deres er jo selve båtturen''

...og der bløe jeg i grunnen minnet om hvorfor jeg ikke drar på slike turer mer...;-)

Riktignok har det kommet nye båter siden sist jeg dro, men dog...

Jeg syns båtturen er koselig jeg :o) Holder meg litt unna de verste fyllefantene jeg da men..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...