Gjest Utålmodig og stressa Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min bedre halvdel har bestemt oss for å prøve å bli til 3. Derfor sluttet jeg på ppillen i August 09. Fikk en pillemens rett etter dette, men etter det har jeg stått på stede hvil. Har ikke hatt mensen en eneste gang. Jeg røyker ikke og er forholdsvis slank. Er det normalt at det kan ta så lang tid? Blir jo litt nervøs, og er veldig redd for at det kan være noe feil med meg, og at jeg ikke kan få barn. Hadde så og si regelmessig syklus da jeg startet på pillen som 17 åring. Etter jeg sluttet har jeg fått litt uren hud i pannen, men ikke så mye at jeg skal klage. Var på vanlig sjekk hos GU for ca. 1.år siden, og fikk da høre at alt så fint ut. Hva tror du kan være feil med meg eller er dette normalt? Er det eventulet noe jeg kan gjøre for å få i gang eggløsning/mensen igjen? Håper og takker for svar:) Hilsen ei som er litt stressa, og veldig utålmodig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344327-slutta-p%C3%A5-ppille/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Nei, det er ikke normalt at det skal gå så lang tid. Det er et eller annet galt med dine hormoner så du ikke får eggløsning, og det bør utredes med en blodprøve og evt ultralyd av eggstokker. Hvis du er plaget med uren hud, kan det være tilstanden PCOS hvor det er ubalanse i hormonene og spesielle forhold ved eggstokkene med mange små cyster. I langt de fleste tilfeller er det forholdsvis enkelt å sette i gang eggløsning med tabletter eller sprøyter, men først må du ha en utredning. Be din fastlege om å henvise deg til gynekolog. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344327-slutta-p%C3%A5-ppille/#findComment-2917812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.