Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er förstegangsgravid i uke 31 + 1 og har siden onsdag kjent at babyen peresser nedover, dette er ubehagelig og jeg föler meg veldig öm nedentil.

Da jeg var på en lege time torsdag dro legen fram ultralydapperatet, og jeg spurte han om det kan väre at babyen hadde begynt å festet seg. Han sa at det var mulig,han er gyn. spes, og jeg vet ikke hvor mye jeg kan stole på han! Han sa at jeg ville merke at det presset nedover fremover. Babyen har lagt med hodet ned i kanskje 2 mnd allerede, men har aldri presset slik. I anledning at det har presset slik på de siste dagene, har jeg plutselig fått strekkmerke nederst på magen noe som måtte ha skjedd over natta!

Det jeg lurer på er om det ikke er tidelig at babyen fester seg nå! Jeg har hele tiden lagt 5-6 uker forut i mål en det jeg er. Tror du jeg kommer til å få för tiden vist dette er tilfelle? Jeg har jo ikke tremin för i nov. men ser jo födeklar ut allerede!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34435-fester-barnet-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det kan nesten høres ut som om barnet er i ferd med å feste seg ut i fra det du beskriver. Du kan helt sikkert stole på din lege. Er han spes. i gyn., er han også spes. i fødsler. Dette henger sammen. Det kan selvfølgelig tenkes at du har kommet lenger enn først antatt, men det er umulig for meg å slå fast. Det er heller ikke så uvanlig at hodet fester seg såpass tidlig, uten at det nødvendigvis har sammenheng med at man føder før termin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34435-fester-barnet-seg/#findComment-133067
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...