Gå til innhold

Orgasmeproblem

Anbefalte innlegg

Gjest Mann 47 år

Hei. Jeg har et stort problem som mann, jeg sliter med å få orgasme. For flere år siden fikk jeg såkalte lykkepiller og opplevde da problemer med å få utløsning, og problemet har siden da vedvart og forsterket seg. Er i dag frisk, normale verdier på hormoner, relativt god fysisk form, blodtrykk ok. Som oftest ender det opp med at ereksjonen svikter før utløsning. Min partner er forståelsesfull og vi har snakket om det, men det oppleves som et nederlag hver gang. Er det noe man kan gjøre med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344368-orgasmeproblem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

De såkalte lykkepillene har dessverre gått ut over svært manges seksualliv. Tenning og evne til å få orgasme er de vanligste utslagene, som igjen handler om at evnen til spenningsoppbygging blir dårligere og tregere. Det gjør muligheten for spenningsoppbyggig som igjen fører til at du går over i orgasmen, forsvinner. For noen gir ikke denne virkningen seg etter at lykkepillen er lagt på hylla.

Det at du i også i ettertid sliter med å få orgasme kan være utslag av at du tilegnet deg et ekstra hardt onanimønster mens du brukte lykkepillen, og så får du ikke nok friksjon og stimulering under et samleie lenger. Det kan avhjelpes ved at du legger om onanimønsteret og blir løsere på labben.

En annen årsak til manglende orgasme hos menn kan også være at de spenner bekkenbunnsmusklene under sex og at de dermed låser orgasmerefleksen. Da får ikke musklene mulighet for å gå i spasmer, som er en viktig del av den fysiske opplevelsen av orgasmen. Da må du få kontakt med disse musklene og lære deg å slappe av i dem på kommando.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344368-orgasmeproblem/#findComment-2919421
Del på andre sider

Gjest Mann 47 år

De såkalte lykkepillene har dessverre gått ut over svært manges seksualliv. Tenning og evne til å få orgasme er de vanligste utslagene, som igjen handler om at evnen til spenningsoppbygging blir dårligere og tregere. Det gjør muligheten for spenningsoppbyggig som igjen fører til at du går over i orgasmen, forsvinner. For noen gir ikke denne virkningen seg etter at lykkepillen er lagt på hylla.

Det at du i også i ettertid sliter med å få orgasme kan være utslag av at du tilegnet deg et ekstra hardt onanimønster mens du brukte lykkepillen, og så får du ikke nok friksjon og stimulering under et samleie lenger. Det kan avhjelpes ved at du legger om onanimønsteret og blir løsere på labben.

En annen årsak til manglende orgasme hos menn kan også være at de spenner bekkenbunnsmusklene under sex og at de dermed låser orgasmerefleksen. Da får ikke musklene mulighet for å gå i spasmer, som er en viktig del av den fysiske opplevelsen av orgasmen. Da må du få kontakt med disse musklene og lære deg å slappe av i dem på kommando.

Takk for interessant svar. Dette høres fornuftig ut. Nå har jeg forsøkt å google dette med å lære seg å slappe av i bekkenmusklene, men finner ingen nyttige øvelser. Hvordan gjør man dette, om jeg kan spørre rett ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344368-orgasmeproblem/#findComment-2919687
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...