Rhea Silvia Skrevet 2. september 2001 Del Skrevet 2. september 2001 Hei! Vi prøver å bli gravide, vi har to barn fra før. Jeg har de siste fire ukene tatt folinssyre ( halv dose 200 mg? siden vitamintabl inneholder det samme). Jeg føler meg småkvalm og oppblåst, og synes å huske jeg var det sist jeg prøvde å bli gravid også. Er det mulig at det er tablettene som gjør meg slik? En annen ting. Jeg har svært uregelmessig menstruasjon, siste året har den variert fra 36 dager til 23, de fleste syklusene ligger på mellom 24 og 26 dager. I enkelte av periodene har jeg det jeg tror er eggløsningsslim i dagene før mensen. Er det mulig at jeg kan bli gravid da? Nå er jeg på dag 16 i syklusen og jeg har ikke hatt noe utflod/slim i det heile tatt, kan jeg likevel hatt eggløsning? Jeg er 36 år, mitt første barn fikk jeg da jeg var 31 på første forsøk, andre gang tok det tre-fire mnd før jeg ble gravid. Jeg har ikke brukt p.piller el. Må jeg regne med at det tar lengre tid denne gang? På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34438-kvalm-av-folinsyre-og-andre-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 3. september 2001 Del Skrevet 3. september 2001 Det står ikke beskrevet i felleskatalogen at det er vanlig med bevirkninger som kvalme og oppblåsthet ved bruk av folinsyre. Årsaken til dine plager har sansynligvis andre årsaker. Når det gjelder eggløsning, er det ikke så lett å bli klok på alltid. Det er å forvente at man har eggløsning ca. 14 dager før forventet menstruasjon. Noen oppdager rikelige mengder med slimete utflod rundt eggløsning. Andre ganger kan det tenkes at man ikke har normal eggløsning selv om man får menstruasjon. Dette er mest vanlig når man har veldig lange sykluser. Du har ganske sikkert eggløsning med jevne mellomrom og kan evt. finne ut når dette skjer ved å ta en test som du får kjøpt på apoteket, hvis du ikke er blant de som kjenner det godt på kroppen. Det er ganske vanlig at man får litt større problemer med å bli gravid når man nærmer seg 40 år. Du har ennå litt å gå på, men bør ikke se bort i fra at det kan ta litt mer tid nå enn da du var 30 år. Sørg for å ha et regelmessig sexliv rundt den perioden du forventer at du skal ha eggløsning. Sansynlighetene for at dere får det til er store, i.o.m. at dere har to barn fra før (tatt i betraktning at det er samme barnefar). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34438-kvalm-av-folinsyre-og-andre-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-133068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.