Gå til innhold

Pinlig spørsmål... (jordmor)

Anbefalte innlegg

Gjest Plutselig engstelig

Jeg er en av de mange kvinner som sliter litt med å få orgasme, så eneste måte jeg får det til på er å bruke et vanlig massasjeapparat (laget for bruk på nakke, rygg osv.) som kobles til strømnettet. Dette gir naturligvis kraftigere vibrasjoner enn en vanlig vibrator. Dette massasjeapparatet har jeg også brukt etter at jeg ble gravid (er nå 16 uker på vei), men jeg begynte plutselig å tenke på om dette ikke er så lurt... Jeg benytter naturligvis massasjeapparatet kun på området rundt klitoris, men vibrasjonene forplanter seg jo også til magen og omegn. Kan dette være skadelig for fosteret? Og i såfall på hvilken måte? Håper du kan svare meg raskt, for jeg ble plutselig så redd for å ha kunnet gjort noe galt... :o(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34439-pinlig-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg har aldri hørt at det skal være skadelig å bruke et apparat som er laget for stimulering av klitoris, men det apparatet du bruker, kan jeg dessverre ikke uttale meg om. For sikkerhets skyld, er det kanskje lurt å bruke et annet egnet apparat.

Jeg har aldri hørt at det skal være skadelig å bruke et apparat som er laget for stimulering av klitoris, men det apparatet du bruker, kan jeg dessverre ikke uttale meg om. For sikkerhets skyld, er det kanskje lurt å bruke et annet egnet apparat.

Spørsmålet her var vel om kraftige orgasmer kan skade fosteret - uansett hvordan orgasmen oppnås.

Svaret er vel heller at orgasme ikke er farlig, så lenge legen ikke har sagt noe annet? Dvs. ved noen typer risikosvangerskap??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...