Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke mage før i uke 17 i føste svangerskap, jeg la på meg før det og så bare lubben ut.. :o) I uke 17 hadde det blitt en gravid-kul. Har hørt at magen kommer mye tidliger andre gang? Når kom deres, og endte det opp med at det var mye større på slutten og?

Er veldig tidlig på meg ennå da, så tar en dag av gangen, men litt artig å høre om andres opplevelser :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344397-n%C3%A5r-kom-magen-din-i-2-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nr 1 på vei

Hei Spirello

Gratulerer med svangerskapet :)

Jeg kan desverre ikke svare deg da jeg er i mitt første svangerskap akkurat nå.

Har du kikket på forumene:

http://forum.snartmamma.com/

http://www.barnimagen.com/

http://forum.babyverden.no/

Maaaaange andre gravide der :)

''Når kom magen din i 2. svangerskap?''

Den var nok på plass alt før unnfangelsen gitt, ble liksom aldri kvitt den før jeg ble gravid på nytt. :( *s*

Hehe... Såpass ja. :) Men når kom gravid-magen mener jeg? Har litt flesk på magen jeg og.. så kommer nok til å se ut som jeg er lengre på vei enn jeg er pga. det. men håper det retter seg etterhvert.. Gjorde det sist i hvert fall.

Hei Spirello

Gratulerer med svangerskapet :)

Jeg kan desverre ikke svare deg da jeg er i mitt første svangerskap akkurat nå.

Har du kikket på forumene:

http://forum.snartmamma.com/

http://www.barnimagen.com/

http://forum.babyverden.no/

Maaaaange andre gravide der :)

Takk for det! :o) Ja har sett alle de sidene der (var fast bruker i første svangerskap) og titter litt innom.. Var også på snartmamma.com, og nybaktmamma.com etter fødselen. Møtte fem jenter og babyene deres i RL så det var hyggelig å bli kjent med andre førstegangsmødre med deres små.. :)

Tja... Den oppblåste første trimester-magen var der fra uke 8-12. Deretter sank den igjen (luften gikk ut av den :P). Begynte å få synlig mage rundt uke 16-18. Men jeg er overvektig, så det var ikke veldig tydelig med mindre jeg var naken.

Rundt uke 22-23 måtte jeg tenke på bukser for gravide eller bare bruke de buksene som kan dyttes ned under magen.

Alt i alt ikke så veldig annerledes enn forrige svangerskap.

Trives best nå, etter uke 27-28. Nå ser jeg ikke bare ekstra blubbete ut, men har skikkelig struttemage.

Annonse

Gjest togli

Jeg la på meg veldig sent i første svangerskap, men magen kom kjapt andre og tredje gang. Måtte begynne med bukser som var lave i livet (og med øverste knapp åpen) fra rundt uke 10 i de to siste svangerskapene. Totalt sett la jeg allikevel mest på meg i første svangerskap (15 kg), men mye av det var nok vann fordi jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning.

Tja... Den oppblåste første trimester-magen var der fra uke 8-12. Deretter sank den igjen (luften gikk ut av den :P). Begynte å få synlig mage rundt uke 16-18. Men jeg er overvektig, så det var ikke veldig tydelig med mindre jeg var naken.

Rundt uke 22-23 måtte jeg tenke på bukser for gravide eller bare bruke de buksene som kan dyttes ned under magen.

Alt i alt ikke så veldig annerledes enn forrige svangerskap.

Trives best nå, etter uke 27-28. Nå ser jeg ikke bare ekstra blubbete ut, men har skikkelig struttemage.

:o) Magen din er sikkert kjempefin! Synes gravide mager er så vakkert.. :) kan ikke skjønne at damer føler seg stygge og feite når de er gravide, følte meg bare fin jeg! :o)

Håper svangerskapet mitt får gått sin gang så jeg kan oppleve struttende mage en gang til.. :) Og et fantastisk resultat da så klart :)

:o) Magen din er sikkert kjempefin! Synes gravide mager er så vakkert.. :) kan ikke skjønne at damer føler seg stygge og feite når de er gravide, følte meg bare fin jeg! :o)

Håper svangerskapet mitt får gått sin gang så jeg kan oppleve struttende mage en gang til.. :) Og et fantastisk resultat da så klart :)

Ja, har aldri følt meg feit(ere) som gravid. Samboer er også veldig glad i magen min (bortsett fra når den er i veien mens vi har sex) og det hjelper på :)

Generelt sett er ikke graviditet noen yndlingstilstand for meg, men jeg er veldig takknemlig for at jeg ikke har måtte slite med hverken å bli gravid, å forbli gravid eller hatt noen store svangerskapsplager. Så jeg verdsetter hvert spark og synes det er deilig å glede meg. Nå krysser jeg bare fingrene for at det ikke tar langt over 40 timer fra første ri før denne ungen er ute ;)

Jeg krysser fingrene for deg og spiren. Om denne sitter og alt går bra for oss begge, så får vi i alle fall barn i samme år igjen ;)

Ja, har aldri følt meg feit(ere) som gravid. Samboer er også veldig glad i magen min (bortsett fra når den er i veien mens vi har sex) og det hjelper på :)

Generelt sett er ikke graviditet noen yndlingstilstand for meg, men jeg er veldig takknemlig for at jeg ikke har måtte slite med hverken å bli gravid, å forbli gravid eller hatt noen store svangerskapsplager. Så jeg verdsetter hvert spark og synes det er deilig å glede meg. Nå krysser jeg bare fingrene for at det ikke tar langt over 40 timer fra første ri før denne ungen er ute ;)

Jeg krysser fingrene for deg og spiren. Om denne sitter og alt går bra for oss begge, så får vi i alle fall barn i samme år igjen ;)

40 timer ja.. det var en stund det gitt. Tok det så lang tid sist? Krysser fingre for deg jeg og! Når er termin?

Ja, vi får visst barn samme år igjen.. :) Du tjuvstarta svangerskapet denne gangen da men.. ;) jeg får vite i morgen om jeg kan bære frem et barn overhodet jeg.. så jeg håper inderlig det.. Kan utvikle hjertesykdom pga. sykdommen min, så skal sjekke hjertet i morgen. Er det ikke bra må jeg ta abort.. :( er så nervøs og helt på tuppa nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.. Det går som det går, bare håper på positivt svar, så kan jeg begynne å kjenne litt på tanken at jeg har et frø i magen. :)

40 timer ja.. det var en stund det gitt. Tok det så lang tid sist? Krysser fingre for deg jeg og! Når er termin?

Ja, vi får visst barn samme år igjen.. :) Du tjuvstarta svangerskapet denne gangen da men.. ;) jeg får vite i morgen om jeg kan bære frem et barn overhodet jeg.. så jeg håper inderlig det.. Kan utvikle hjertesykdom pga. sykdommen min, så skal sjekke hjertet i morgen. Er det ikke bra må jeg ta abort.. :( er så nervøs og helt på tuppa nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.. Det går som det går, bare håper på positivt svar, så kan jeg begynne å kjenne litt på tanken at jeg har et frø i magen. :)

Ja, tok over førti timer fra riene startet. Sov ikke på over to døgn, så innen guttungen var ute var jeg så sliten at jeg knapt skjønte han eksisterte. Men forhåpentligvis går det lettere denne gangen :)

Jeg har termin 4. mai, så syv uker igjen :)

Håper du får gode nyheter! Fortsetter å krysse fingrene for deg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...