Gå til innhold

Tidspunkt for eggløsning ved uregelmessig mens?

Anbefalte innlegg

Gjest mariMari!

Hei. Jeg og min samboer har prøvd å bli gravid i ca 7-8 mnd. Vi har et barn på 3,5 år og er hhv 32 og 33 år. Med førstemann ble jeg gravid etter 4-5 mnd og alt gikk greit. Problemet nå er at mensen har vært veldig uregelmessig etter forrige svangerskap og jeg har ikke anelse om når jeg har eggløsning. I løpet av de siste mnd har jeg hatt mensen på følgende dager: 31.12.09 og 01.01.10 (altså bare 2 dager), 19. og 20 januar, 4,5 og 6. februar og siste mens varte fra 24. februar t.o.m 5. mars. Altså i 10 dager!! Jeg forstår ingenting og selv om jeg aldri har hatt regelmessig mens, så var det tidligere blødning i 4-6 dager med ca 1-1,5 mnd mellomrom. Nå har jeg hatt forsiktige blødninger i 2 dager (3 ganger i januar og februar) og kraftige blødninger nå sist der jeg totalt sett blødde i 10 dager. Dette virker ikke helt normalt og jeg aner jo ikke når jeg har eggløsning? Har du noen råd? Og et siste spm... Er det slik at eggløsning normalt finner sted 12-16 dager etter første dag i siste mens? Takk for svar!

Fortsetter under...

''Er det slik at eggløsning normalt finner sted 12-16 dager etter første dag i siste mens?''

Dersom man har en normal syklus på 28 dager så kommer mensen ca. 14 dager etter første dag i forrige mens. Problemet er bare det er eggløsningen som gjør at neste mens kommer slik at eggløsningen kommer ca. 14 dager _før_ neste mens' første dag. Man kan altså ikke gå ut fra "Inneværende" mens for å finne neste eggløsning.

Dette ville jeg sjekka med legen.. Kan det være noe hormonkluss? Det er som Lillemus sier, eggløsning kommer 14 dager FØR mensen, så det blir vanskelig for eg å telle når du har så uregelmessig mens.. Du kan jo kjøpe EL-tester fra clear blue? Har ikke prøvd de selv, men hørt de virker bra. men som sagt ville jeg tatt noen blodprøver hos legen først..

Masse lykke til! :o)

Vi hadde også prøvd lenge og til slutt gikk jeg til innkjøp av en Clearblue EL-test og jammen satt den ikke på første forsøk etter at jeg fikk et stort smil på testen. (smil = eggløsning)

Jeg ville prøvd det hadde jeg vært deg. :)

Lykke til!

Gjest mariMarie

Vi hadde også prøvd lenge og til slutt gikk jeg til innkjøp av en Clearblue EL-test og jammen satt den ikke på første forsøk etter at jeg fikk et stort smil på testen. (smil = eggløsning)

Jeg ville prøvd det hadde jeg vært deg. :)

Lykke til!

Tusen takk for svar! Jeg bør da kanskje ta en tur til legen å få tatt noen blodprøver. Vurderer også å kjøpe en eggløsningstest, men bør jeg da prøve å ta den ca midt i mnd? Hmm... Jeg burde vel kanskje vite sånne ting, men:-) Det virker som om det er mange som har god peiling på området her på forumet og det er supert:-) Noen andre som har erfaring med veldig uregelmessig mens?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...