Gå til innhold

Destruktivt forhold...kommunikasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg blir så sliten...

Tjaa...har vært sammen med mannen min i 13 år...og gift i 8 av dem...så vi er egentlig glad i hverandre...

Men det er så utrolig destruktivt at vi ikke har "samme språk" å snakke med hverandre...

Det er så innmari slitsomt...det fører daglig til mistolkninger og uenigheter...og krangling...

Det er så mye destruktivt at jeg mange ganger har hatt lyst bare å avslutte det hele...men det er jo dette at vi er så glad i hverandre...

Det er mye jeg har hatt lyst til å prate med han om...men det blir slik at jeg heller tier stille for å unngå konflikter...tror det samme gjelder for han også...

Det har vært slik bestandig...og vi har prøvd mye for å komme i nærheten av hverandre "språkmessig"...men til ingen nytte...

Jeg blir så sliten...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344510-destruktivt-forholdkommunikasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vil ikke bruke fast nick i dag

Jeg har vært i et ekteskap med akkurat slike problemer som du beskriver. Vi mistet til slutt følelsene for hverandre, de forsvant gradvis, det ble rett og slett for slitsomt (mest for meg tror jeg). Det ble masse misforståelser og krangler, jeg forsto rett og slett ikke hvordan hodet hans fungerte til slutt. Det er positivt at dere fortsatt er glade i hverandre, det er jo et godt utgangspunkt for evt. terapi?

Gjest Silver Fairy

Har dere forsøkt å lære hverandres språk? Spør dere hva den andre egentlig mener når han/du sier noe som kan misforstås? Gjentar dere det den andre sier for å få bekreftet at dere har oppfattet det den andre sier riktig? Tror dette er redskap dere lærer om dere går i terapi. Jeg tror god kommunikasjon kan læres, men det kreves tålmodighet og ønske om å forstå den andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...