Gå til innhold

Er muslimske kvinner villere i senga enn vi?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Snakker du nå på vegne av alle muslimske menn, noen muslimske menn, en muslimsk mann, dine fordommer mot muslimske menn, eller.... deg selv?

Jeg burde sagt at det helt sikkert ikke gjelder alle muslimske menn, bare mange av dem. Jeg bor i et muslimsk land.

Jeg har ikke fordommer og jeg og mannen min har laert flere aa kjenne som veldig hyggelige og gjestfrie mennesker. De gir mer av seg selv enn nordmenn gjoer.

Naar der er sagt, saa har jeg sett og opplevd en del annet ogsaa. Jeg har vett til aa holde meg unna. Jeg tar blandt annet ikke inn en eneste arabisk mann inn paa facebooklista mi. Dessverre vet jeg hva de er ute etter.

Jeg mener selv at jeg er en ganske fordomsfri person, men jeg har jo sett det jeg har sett.

Du skal f.eks som kvinne vaere forsiktig med aa smile til en ukjent araber. Han tar det som en invitt. Han foelger etter deg og vil ha telefonnummer og vil moete deg igjen.

Du er mann og har sikkert ikke opplevd det som meg, men du kunne tatt en prat med ei venninne som shatter med flere og spoer henne hva de vil. Selv, saa holder jeg meg som sagt unna. Jeg har bare kontakt med dem naar manen min er med.

Fortsetter under...

Jeg burde sagt at det helt sikkert ikke gjelder alle muslimske menn, bare mange av dem. Jeg bor i et muslimsk land.

Jeg har ikke fordommer og jeg og mannen min har laert flere aa kjenne som veldig hyggelige og gjestfrie mennesker. De gir mer av seg selv enn nordmenn gjoer.

Naar der er sagt, saa har jeg sett og opplevd en del annet ogsaa. Jeg har vett til aa holde meg unna. Jeg tar blandt annet ikke inn en eneste arabisk mann inn paa facebooklista mi. Dessverre vet jeg hva de er ute etter.

Jeg mener selv at jeg er en ganske fordomsfri person, men jeg har jo sett det jeg har sett.

Du skal f.eks som kvinne vaere forsiktig med aa smile til en ukjent araber. Han tar det som en invitt. Han foelger etter deg og vil ha telefonnummer og vil moete deg igjen.

Du er mann og har sikkert ikke opplevd det som meg, men du kunne tatt en prat med ei venninne som shatter med flere og spoer henne hva de vil. Selv, saa holder jeg meg som sagt unna. Jeg har bare kontakt med dem naar manen min er med.

Da jeg var i Kuala Lumpur ble jeg bokstavelig talt forfulgt av en kvinne i niqab, som sprang etter meg på gaten (på tross av at jeg gikk med min samboer), og insisterte på å holde meg i hånden.

Hun fulgte etter inn på restauranter, og satt seg på en ledig stol ved vårt bord.

Hun sa aldri et ord, så jeg er egentlig ikke sikker på hva hun ville.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia

Da jeg var i Kuala Lumpur ble jeg bokstavelig talt forfulgt av en kvinne i niqab, som sprang etter meg på gaten (på tross av at jeg gikk med min samboer), og insisterte på å holde meg i hånden.

Hun fulgte etter inn på restauranter, og satt seg på en ledig stol ved vårt bord.

Hun sa aldri et ord, så jeg er egentlig ikke sikker på hva hun ville.

Med vennlig hilsen

Ja, hadde det bare vaert en og hadde det bare vaert jeg som opplevde det.)

Soer , her vet du ikke hva du du snakker om.) Jeg er enig med deg i veldig mye her paa dol. Ser ut som vi har samme syn paa mye, men her har jeg nok helt andre opplevelser enn deg. Ikke saa rart siden du er mann.)

Ja, hadde det bare vaert en og hadde det bare vaert jeg som opplevde det.)

Soer , her vet du ikke hva du du snakker om.) Jeg er enig med deg i veldig mye her paa dol. Ser ut som vi har samme syn paa mye, men her har jeg nok helt andre opplevelser enn deg. Ikke saa rart siden du er mann.)

Hei,

Historien fra Kuala Lumpur er sann, for øvrig. (Jeg skal, for øvrig, snart til bl.a. Jakarta og Singapore.)

Jeg har ikke sagt noe på innholdet i det du skrev, og benekter da ikke dine erfaringer, men poenget var mer "hvem" som uttalelsen gjelder.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia

Hei,

Historien fra Kuala Lumpur er sann, for øvrig. (Jeg skal, for øvrig, snart til bl.a. Jakarta og Singapore.)

Jeg har ikke sagt noe på innholdet i det du skrev, og benekter da ikke dine erfaringer, men poenget var mer "hvem" som uttalelsen gjelder.

Med vennlig hilsen

Uttalelsen gjelder mange muslimske menn, meg selv og mange av de norske kvinnene som bor her. Vi er mange som har opplevd det samme.

Jeg snakker ogsaa paa vegne av en del philipinske kvinner her. Greia er ikke lyst haar og nordisk utseende, men at muslimske menn ser paa oss som mer tilgjengelige. Det finnes jo alltid noen som vil opprettholde det inntrykket av oss.

Gjest sånn er det

Uttalelsen gjelder mange muslimske menn, meg selv og mange av de norske kvinnene som bor her. Vi er mange som har opplevd det samme.

Jeg snakker ogsaa paa vegne av en del philipinske kvinner her. Greia er ikke lyst haar og nordisk utseende, men at muslimske menn ser paa oss som mer tilgjengelige. Det finnes jo alltid noen som vil opprettholde det inntrykket av oss.

Det finnes ikke noe som heter nordisk utseende vet du;)

Annonse

Hei,

Ja, jeg vet det er slik. Jeg vil også tippe at svært mange kvinner i Thailand, og andre land, har samme inntrykk om "hvite menn", dessverre.

Den eneste farbare veien forover er nok mer likestilling, særlig økonomisk likestilling.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia

Hei,

Ja, jeg vet det er slik. Jeg vil også tippe at svært mange kvinner i Thailand, og andre land, har samme inntrykk om "hvite menn", dessverre.

Den eneste farbare veien forover er nok mer likestilling, særlig økonomisk likestilling.

Med vennlig hilsen

Helt enig i det.

Det er en grundig misforståelse. Muslimske menn forventer ikke noe annet av oss enn muslimske kvinner. Dette er en stereotyping og en myte.

Er det noe du VET eller bare noe du anntar?

Bare lurer siden du faktisk lurer på om muslimske kvinner er villere i senga enn vi..

Det er noe jeg VET.

Hvordan vet du det?!

Hvis du kjenner så mange muslimske så godt, så hadde du vel ikke trengt å spørre her inne om hvordan muslimske kvinner er i sengen?

Mitt svar bygger på hva muslimske menn/kompiser indirekte har fremtydet eller som jeg har overhørt når jeg var sammen med dem. Dette er forsåvidt ca 12 år siden, da vi var 16-17 år gamle, men tviler på at holdningene har forandret seg så drastisk siden da.

Annonse

Mista nikket

Straffen er hard i alle religioner. Det er en hard straff for kristne å bli nektet å komme til himmelen og måtte brenne i helvete. Det er noe lignende for muslimer.

En muslimsk kvinne risikerer å bli drept av familiemedlemmer for at familien skal redde æren.

''Greia er ikke lyst haar og nordisk utseende, men at muslimske menn ser paa oss som mer tilgjengelige. Det finnes jo alltid noen som vil opprettholde det inntrykket av oss.''

Gjelder vel forsåvidt også en del steder i Hellas og "Syden forøvrig"...;-)

Gjest Nickløsheletia

''Greia er ikke lyst haar og nordisk utseende, men at muslimske menn ser paa oss som mer tilgjengelige. Det finnes jo alltid noen som vil opprettholde det inntrykket av oss.''

Gjelder vel forsåvidt også en del steder i Hellas og "Syden forøvrig"...;-)

Ja, helt klart:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...