verdensrøra Skrevet 3. september 2001 Del Skrevet 3. september 2001 Jeg er 30 år, har to barn (3 og 5 år). Jeg sliter litt med hva slags prevensjon jeg skal bruke. Jeg blir veldig lett gravid og må bruke noe som jeg stoler 100% på og som jeg føler meg komfortabel med. Etter første fødsel (ca. 8-9 uker) fikk jeg satt inn kopperspiral, men etter ca 8 mnd. fikk jeg voldsomme smerter i underlivet og gikk til lege. Han mente at spiraler var sklidd noe ned og tok den ut og anbefalte å vente over en mens for å evnt. sette i ny spiral. I mellomtiden ble jeg gravid igjen. Etter dette svangerskapet ville jeg prøve å sette i hormonspiral. Denne var jeg veldig fornøyd med, bortsett fra at jeg fikk smerter etter vel et år med denne spiralen også, og da jeg skulle undersøkes av legen datt spiralen rett og slett bare ut. Legen mente da at jeg ikke var av den typen som kunne bruke spiral. Det synes jeg er kjempesynd for jeg var veldig fornøyd med den type prevensjon så lenge den varte. Jeg har tidligere bruk p-piller, 5 forskjellige typer, men jeg reagerer så veldig på dem. Hva er det med meg som gjør at jeg ikke kan bruke spiral? Er det legen (vanlig alm.praktiserende) som ikke kan sette dem inn eller er det livmorhalsen min som ikke er laget for spiral. Kan det være noen hensikt å bli henvist til spesialist for å få satt inn ny spiral? I dag bruker jeg p-sprøyte. Har brukt den ca.6 mnd og har ikke hatt mensen siden jeg satt sprøyte første gang. Mange synes sikkert at det er deilig å slippe mensen, men jeg synes det rett og slett er ekkelt og unormalt. Jeg føler meg usikker på om sprøyten virker og når jeg ikke får mensen i tillegg er jo tanken at man er gravid ikke så langt unna. Litt slitsomt i lengden. Har vært inne på tanken om sterilisering, men synes at jeg er litt for ung til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34470-spiralen-vil-ikke-sitte-i-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. september 2001 Del Skrevet 4. september 2001 Noen ganger kan livmoren ha en fasong som gjør det vanskeligere å få spiral inn. Ren gynekolog vil med ultralyd kunne sjekke at den sitter på plass etter innsettingen.' Det er bare sunt for kroppen ikke å ha mensen, er den stoppet opp er det mikroskopisk risiko for graviditet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34470-spiralen-vil-ikke-sitte-i-meg/#findComment-133187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.