Gå til innhold

Paralgin Forte og spedbarn

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er litt usikker på hvor jeg skal poste dette innlegget, men prøver her...

Jeg fikk en datter for en uke siden, men har etter fødselen blitt såpass dårlig i bekken (forverret bekkenløsn.) og rygg at jeg trenger paralgin forte for å holde gråten unna. Hvordan virker dette inn på barnet?

Jeg har dessuten hatt en voldsom og tiltagende hodepine de siste 3 dagene, pillene tar bare toppen av den. Er usikker på hvor lenge jeg bør gå slik før jeg får det undersøkt, hva tror du? Trodde først det skyldes for dårlig væskeinntak, men nå drikker jeg veldig mye, og det er ikke blitt bedre.

Håper på noen svar, jeg føler meg temmelig overmannet av kroppen nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34472-paralgin-forte-og-spedbarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

Siden jeg har migrene, har jeg endel erfaring med paralgin forte.

Hovedsakelig fordi jeg som regel har ammet de siste årene (har 5 barn) og paralgin forte er det legene anbefaler fremfor migrenemedisiner da.

Det er dessverre en vanlig (og ironisk?) bivirkning av paralgin forte at man kan få hodepine av å bruke den.

Jeg har alltid fått problemer med hodepine dersom jeg har tatt mer enn 1 i løpet av samme anfall.

En ting jeg har pleid å gjøre dersom smertene er store, er å kun øke paracetamol-dosen og ikke kodeinandelen.

Paralgin forte inneholder jo både kodein (vanedannende) og paracetamol.

I stedet for å ta 2 paralgin forte ved sterke smerter, har jeg prøvd å ta 1 paralgin forte og 1 paracet.

Evt. "fylle på" med paracet etter 4-6 timer dersom parlagin forte ikke hjalp nok.

Nå har jeg en tendens til å kaste opp under mine migreneanfall, så det går som regel i stikkpiller her.

Jeg synes stikkpiller virker bedre enn tabletter, men det kan jo være noe jeg innbiller meg. Det er i allefall mer skånsomt for magen.

Mvh

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes ikke det er forsvarlig at du skal gå rundt med så kraftige smerter at du må bruke paralgin forte for å holde dem i sjakk. Hodepinene din kan komme av smertene du har i bekkenet. Muskuløse spenninger kan spre seg til nakkemuskulaturen, som igjen gir spenningshodepine. Ditt bekken bør bli vurdert av spesialist, og er det meningen at du skal gå på medikamenter, er det helt andre ting en paralgin forte som hjelper best. Et alternativ til medikamenter kan være å kontakte en akupunktør eller en kiropraktor for å få en annen type vurdering og evt. behandling. Jeg har hørt om flere som har hatt stor glede av alternativ behandling for denne type smerter, da spes. etter at fødselen er overstått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...