Gå til innhold

Underlivssopp eller vorter?

Anbefalte innlegg

Gjest Olegunnar

Hei! Er en gutt på 23 år som har hatt noe ubehagelig nedentil en liten stund. Det er mange, kanskje 100 hvite ``vorter`` (sopp?) under og rundt penishodet. De er veldig veldig små.Ikke på penishodet eller noen andre steder. Det verken lukter eller klør. Vet du hva dette kan være? evt hva kan jeg kjøpe for å få fjernet det? Ingen av de jeg har hatt samleie med har fått dette. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344730-underlivssopp-eller-vorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Olegunnar

Nei det er garantert ikke det. Det er vortelignende ``utslett`` på penishodet ikke skaftet liksom. Helt nederst og rundt.. De stikke kanskje 1 mm ut og er hvite og godt synlige. Det ser faktisk ut som sopp eller vorter.

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Jeg har selvfølgelig ikke mulighet til å gi deg en sikker diagnose uten undersøkelse og uten en detaljert sykehistorie. Jeg tror ikke det er sopp. Symptomene er ganske anerledes, det er kløe og det er røde og hvite flekker, men ikke vorteliknende vekster. Derimot kan det godt vøre kjønnsvorter. De er forårsaket av virus (HPV: human papillomavirus). Det er flere typer av disse og det er forskjellige konsekvenser av disse. Mest sannsynlig er det en av de relativt uskyldige typer. Disse går som regel over, men det kan ta tid, Jeg ville anbefale at du oppsøker lege som kan se på det. Det er også mulig å behandle disse, både med medisiner og laserbehandling. Men, som sagt det bør stilles skikkelig diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...