Gjest Vancouver Skrevet 24. mars 2010 Skrevet 24. mars 2010 Hva tror dere om det? driver og tenker på å omskolere meg til sykepleier, og tenker da mest i retning psykiatrien da dette er et emne som interesserer meg, men flere jeg kjenner har advart meg, flere har prøvd seg innen psykiatrien og sluttet etter kort tid. Må man være ekstra hardbarket for å "overleve" der? Hva tror dere? 0 Siter
Gjest kanskje noe for deg, kanskje ikke Skrevet 24. mars 2010 Skrevet 24. mars 2010 Det er mange ulike jobber som kan være aktuelle dersom du er sykepleier med videreutdanning i psykiatri. Alt fra jobb som psykisk helsearbeider i kommunen til miljøterapeut på institusjon, du kan også jobbe på diverse dagsenter osv. Utdanningen kan også komme godt med om du skal jobbe med vanskeligstilt ungdom, rusmisbrukere etc. Jeg jobber med rusmisbrukere og syns det til tider tapper meg for krefter, spesielt syns jeg enkelte med alvorlige personlighetsforstyrrelser er vanskelig å takle. Har problemer med tankegangen om at "alt" er alle andre sitt ansvar/skyld. En del av disse har i tillegg manglende impulskontroll og oppfører seg relativt dårlig og lager til mye problemer for seg selv og de rundt seg. Jeg prøver å leve på solskinnshistoriene og velger å ha en del kontakt med de som de går relativt bra med også, i tillegg til disse som sliter mer på en. Syns også det er viktig å jobbe i et team, slik at jeg ikke blir alene om frustrasjonen og får støtte til å stå på videre. 0 Siter