Gå til innhold

Venner av motsatt kjønn

Anbefalte innlegg

Hei

Min samboer og jeg har vært sammen i snart ett år. I løpet av denne tiden har jeg hilst på alle hans mannlige venner. Han har også en del venninner som han ikke har hatt fast kontakt med i de siste årene. Plutselig så har to forskjellige bare dukket opp innom han på jobben. Jeg er ikke så veldig begeistret for dette. En ting er en snarvisitt innom jobben, en annen ting er når han snakker om å treffe dem, og gå på cafe, spie middag etc.

Er det ikke naturlig å presentere dem for meg også, jeg har jo truffet alle de mannlige vennene.

Han var ungkar i mange år uten lange seriøse forhold før han traff meg. For han er det ikke så lett å skjønne at jeg ikke synes det er så festelig med disse jentevenninnene som jeg aldri har truffet, som han har gjort ditten og datten med, og til og med overnattet sammen med, selvfølgelig uten sex.

Hva mener dere andre ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34482-venner-av-motsatt-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

..."og til og med overnattet sammen med, selvfølgelig uten sex."...!!!???

Hva er kilden din til den informasjonen? Hva gjorde de da? Klødde hverandre på ryggen?

Dersom du tror på det, så kan det da ikke være noe problem at de har kontakt i dag. Da har de jo i praksis demonstrert at de bare er venner, og ikke har lyst på hverandre.

Eller, dersom du ikke tror på at de ikke har hatt sex, så tror du kjæresten din lyver, og at de kanskje fortsatt holder på.

Enten tror du at de bare er venner( sleep, but no sex), og da bør alt være greit, eller så mistenker du at det er noe mer, og da er din misbilligelse berettiget.

Din venns troverdighet kan ikke vi hjelpe deg med, men har du sett "Da han møtte henne", så vet du hva menn tenker om muligheten for å bare være venner med kvinner...

..."og til og med overnattet sammen med, selvfølgelig uten sex."...!!!???

Hva er kilden din til den informasjonen? Hva gjorde de da? Klødde hverandre på ryggen?

Dersom du tror på det, så kan det da ikke være noe problem at de har kontakt i dag. Da har de jo i praksis demonstrert at de bare er venner, og ikke har lyst på hverandre.

Eller, dersom du ikke tror på at de ikke har hatt sex, så tror du kjæresten din lyver, og at de kanskje fortsatt holder på.

Enten tror du at de bare er venner( sleep, but no sex), og da bør alt være greit, eller så mistenker du at det er noe mer, og da er din misbilligelse berettiget.

Din venns troverdighet kan ikke vi hjelpe deg med, men har du sett "Da han møtte henne", så vet du hva menn tenker om muligheten for å bare være venner med kvinner...

Han har gått på lærerhøyskolen og der blitt venner med mange jenter.

Dette er jo mange år siden. Og som jeg påpekte har de ikke hatt noen fast kontakt de senere år. Hun som dukket opp nå sist har han ikke sett på et par år. Hun har bodd i København og var visst nå skilt og flyttet tilbake.

Han sier at dette er kun venninner som han aldri har rotet med eller hatt sex med. Men det har hendt at han har delt seng med de på skoleturer etc.

Tror ikke han har noe forhold på si i dag, men liker ikke tanken på at han skal gå ut med disse jentene alene for å spise middag etc.....

Han har gått på lærerhøyskolen og der blitt venner med mange jenter.

Dette er jo mange år siden. Og som jeg påpekte har de ikke hatt noen fast kontakt de senere år. Hun som dukket opp nå sist har han ikke sett på et par år. Hun har bodd i København og var visst nå skilt og flyttet tilbake.

Han sier at dette er kun venninner som han aldri har rotet med eller hatt sex med. Men det har hendt at han har delt seng med de på skoleturer etc.

Tror ikke han har noe forhold på si i dag, men liker ikke tanken på at han skal gå ut med disse jentene alene for å spise middag etc.....

Hvorfor ikke?

Svaret på det må jo i så fall være at du ikke tror på at de bare er venner...

Hvorfor ikke?

Svaret på det må jo i så fall være at du ikke tror på at de bare er venner...

Jeg har ikke så lett for å tro at mann og kvinne klarer å bare være venner i det lange løp. Det jeg også ofte har observert er at kvinner ofte forventer annen type "vennskap og oppvartning" fra sine guttevenner enn jentevenner. Han skal liksom fikse ting, flørte litt etc.

Vet ikke..........jeg bør i allefall få møte jentevennene på lik linje med guttevennene mener nå jeg.

Hei!

Er ikke tilitt, ærlighet og trofasthet noe av det viktigste i alle forhold?

Misliker du det - ta det opp med han. Han kan bli glad - forstå deg - eller kanskje bli sint. Uansett utfall, så er vel det bedre enn å gå rundt i uvisshet, sjalusi, redsel også videre?

Gutter har alltid et visst behov for frihet - antagelig i større grad enn dere jenter. Noen trenger et "eget" miljø - enten sammen med kamerater eller veninner - som en slags "frisone". Uansett - du kjenner han nok mye bedre enn meg - og vet vel om du "bør" ta det opp eller ikke.

Usikkerhet og sjalusi har ødelagt mange flere forhold enn nødvendig. Det vil si at den ofte er uberettiget - og bare et resultat på mangel av kommunikasjon.

Håper det ordner seg - uansett hva du velger å gjøre - lykke til :)

Annonse

Jeg har ikke så lett for å tro at mann og kvinne klarer å bare være venner i det lange løp. Det jeg også ofte har observert er at kvinner ofte forventer annen type "vennskap og oppvartning" fra sine guttevenner enn jentevenner. Han skal liksom fikse ting, flørte litt etc.

Vet ikke..........jeg bør i allefall få møte jentevennene på lik linje med guttevennene mener nå jeg.

Kan dette ha noe med at du har/ hatt slike forhold til dine mannlige venner; at du er redd for at ting skal skje mellom samboeren din og hans venner?

Det er VELDIG viktig at i et forhold at begge parter får ha venner/ omgang med venner fra livet før deres forhold. Ellers kan man lett miste identiten sin og til slutt sitter man igjen med bare hverandre..det må jo være ur-trist!

Stoler du på samboeren din, lar du han også få beholde sinde bekjentskaper fra tidligere tider :)

Jeg er jente - og har stort sett bare guttevenner.

Hadde litt mer enn vennskaplige følelser for én av dem - og han giftet jeg meg med. Lykkelig gift enda.

De andre kameratene mine har jeg vært på hytteturer med, pubrunder, spist middag med - og det har aldri vært snakk om sex med meg. Vi har kanskje snakket om _andre_ gutter og jenter - litt "venninneprating" men jeg har stor tro på at gutter og jenter kan være _kun_venner.

Men det må selvsagt være gjensidig.

I ditt tilfelle ville jeg spurt om ikke du kunne blitt med og spist middag, evt. invitert venninnen hjem. Kafé synes jeg han godt kan gå på alene, også.

Uansett - del bekymringene dine med ham.

Gutter og jenter kan da fint være venner uten at det er flørting, sex eller andre forventninger inne i bildet.

Selv har jeg hele livet stort sett vanket sammen med gutter, og av disse vennene er det to jeg har hatt sex med. Min nåværende samboer og en annen venn. Vi er fortsatt venner, og begge er i nye forhold. Om vi treffes er det ikke annet enn vennskap fra vår side. Samboeren min har også en del kvinnelige venner, men det skaper ikke noe problem for meg. Jeg stoler på ham. Vet også at han har hatt sex med et par av dem for mange år siden. Men so?

Fortid er fortid. Det er vel en grnn til at disse guttene bor sammen med oss? Akkurat som det er en grunn til at vi bor sammen med dem. Hvorfor skulle han ha lyst på andre om alt er bra i forholdet? Fortell at du også gjerne vil treffe de kvinnelige vennene hans så ser du fort at det ikke er noe å være redd for.

Jeg er jente - og har stort sett bare guttevenner.

Hadde litt mer enn vennskaplige følelser for én av dem - og han giftet jeg meg med. Lykkelig gift enda.

De andre kameratene mine har jeg vært på hytteturer med, pubrunder, spist middag med - og det har aldri vært snakk om sex med meg. Vi har kanskje snakket om _andre_ gutter og jenter - litt "venninneprating" men jeg har stor tro på at gutter og jenter kan være _kun_venner.

Men det må selvsagt være gjensidig.

I ditt tilfelle ville jeg spurt om ikke du kunne blitt med og spist middag, evt. invitert venninnen hjem. Kafé synes jeg han godt kan gå på alene, også.

Uansett - del bekymringene dine med ham.

Jeg vet ikke hva som har skjedd i fortiden. Jeg ønsker heller ikke å holde min samboer i et fengsel. Mener bare at det er naturlig at jeg også møter de kvinnelige vennene hans, hvis de skal være venner på lik linje med de mannlige.

Nå har jo to av dere også fortalt at det har startet med vennskap og utviklet seg til noe mer. Og slik er det jo ofte mellom mann og kvinne.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det kan være kort vei mellom nært vennskap og intimt vennskap. Er du redd for grenseglidninger, så ta en skikkelig prat med samboeren din. Fortell han om dine egne følelser på dette og begrunn dem. Ikke kritiser han. Kanskje en god prat vil gi deg trygghet videre - eller mistanke? I så fall, bør du vel tenke deg om.

Gjest (Anonymous)

Det virker jo litt merkelig, når han ikke engang presenterer dem for deg.

Jeg var også sammen med en gutt en gang, som var litt hemmelighetsfull når det gjaldt damekontakter ,

Han kunne sitte i timesvis å prate med damer på tlf. som jeg ikke kjente.

Og jeg hadde ingen rett i å blande meg oppi hvem det var heller.

Han mente vel at det var en selvfølge at jeg skulle stole på han.

Jeg var kjempesjalu.

Var ikke vant med at en mann hadde så mange jentevenner.

En gang ble det en kjempekrangel , fordi han sa han skulle ut å treffe noen,men at jeg ikke hadde noe med hvem det var.

I dag er jeg sammen med en annen, som ikke har noen jentevenner, og som ikke er hemmelighetsfull ovenfor meg.

Jeg hadde ikke klart å leve i et forhold, hvor friheten skulle være så stor, at partnerne ikke hadde rett til å vite om hva den andre drev med.

Hos oss er det åpenhet om alt, og på denne måten greier jeg å stole på han.

Jeg hadde nok ikke aksptert at min mann gikk ut med jentevenner i tide og utide.

Ihvertfall ikke når jeg ikke hadde hilst på dem engang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...