Gå til innhold

Lus/midd/annet småkryp fra katt på min hud

Anbefalte innlegg

Gjest grejo

Hei. Jeg har lenge hatt små stikkende midd el lus eller annet på min hud. Kan ses som bittesmå sorte prikker el en millimeter lang strek. De stikker og det klør og etterlater seg røde flekker på huden. Hva kan jeg gjøre for å få det bort? En dyrlege sørpå påviste disse småkrypene på min hud, jeg husker ikke nå hva de heter. Han mente flere hadde samme problem og at de kom fra katt. De fester seg på huden, trur de legger egg, fordi det bli mer og mer av de. Hjelp meg, jeg holder på å bli gal av dette. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette problemet?

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det var ikke lett å si noe om disse dyrene. Det finnes en rekke typer av insekter og småkryp som forekommer hos dyr og som kan overføres til mennesker. Men det er også en mulighet at det ikke er noe forbindelse med dyr. Midd og skab kan forekomme uten klar kontakt. Kan det være noe annetn hudsyldom? Jeg vil anbefale å snakke med en hudlege som kan undersøke det nærmere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...